Az autóipar vergődik, miközben más országok felzárkóznak, vagy már előrébb tartanak. Ezért
Németországnak szüksége van egy új, világos autóipari stratégiára,
amelyet ideológiák nélkül, de ésszel, jövőorientáltan és technikai realizmussal alkotunk meg – jelentette ki a nagyobbik kormánypárthoz tartozó, konzervatív CSU vezetője, Markus Söder a hétvégén, amikor bemutatta 10 pontos akciótervét az autóipar megmentésére.
Bajorország miniszterelnöke a világszerte rangos esemény, az idei müncheni Nemzetközi Autószalon (IAA Mobility) kezdetére időzítette a javaslatokat, amellyel a szektorban eluralkodott létszámleépítések, a kínai verseny, az amerikai vámok, az elektromos járművek iránti gyenge kereslet és a csökkenő értékesítési adatok miatti nyomás ellen védekezne.
Az autóipar a gazdaságunk szíve, nélküle összeomlással nézünk szembe
– fogalmazott, utalva rá, hogy nemcsak a vezető EU-s országban, hanem számos európai partnernél, például Magyarországon is fékezi a teljesítményt az iparág „kínszenvedése”.
Küzdenek a belsőégésű motorokért
Az „Igen az autóra, igen Németországra, mint autóországra” című, 10 pontos akciótervben Markus Söder
fel akarja oldani a belső égésű motorral hajtott autók EU-szerte érvényes tilalmát 2035-től.
A Bild am Sonntagnak kijelentette: a belső égésű motornak igenis van jövője van az e-üzemanyagokkal és az új technológiákkal, Brüsszel viszont a tiltással több százezer munkahelyet veszélyeztet, amit nem engedhetnek meg.
Az aggodalomnak van alapja: az EY tanácsadó cég jelentése szerint egy éven belül több mint 50 ezer munkahely szűnt meg a területen – olyan gyártók, mint a Mercedes-Benz, a Volkswagen, valamint a Bosch, a Continental és több beszállító is nagyszabású költségcsökkentő programokat jelentettek be.
Olcsóbb jogosítvány, célzott támogatás, több töltőkapacitás
Az eladások visszaesésével, a kínai versennyel és az e-mobilitás felé való elmozdulással küzdő autóipar megmentését célzó intézkedésekben szerepel továbbá:
- a CO₂ bírságok felfüggesztése, illetve
- a CO2-megtakarítási célok realizálása
- az elektromos autók használatára vonatkozó kötelezettségek eltörlése
- ipari áramárak bevezetése és az áramadók csökkentése
- az önvezető vezetés népszerűsítése
- a töltőinfrastruktúra bővítése, buszoknak is
- külön támogatások a beszállítóknak, valamint a
- a jogosítványok költségeinek csökkentése.
Válságülést tart az autóipar összes szereplője
Eközben Friedrich Merz kancellár (CDU) is lépett: keddre válságtanácskozást hívott össze a nagy német autóipari gyártók, vállalatok és a beszállítóipar szereplői, továbbá több szövetségi állam, illetve a szakszervezetek részvételével – számol be a Tagesspiegel.
Oliver Blume, a VW vezérigazgatója optimista a csúcstalálkozó kapcsán, egyúttal jelezte, hogy rugalmasan pozicionálják magukat a hajtásrendszerek tekintetében, de az e-mobilitás a jövő.
Ola Källenius, a Mercedes vezérigazgatója szerint pedig „olyan ponton vagyunk, amely
meghatározza az autóipar és munkahelyek ezreinek jövőjét – ezáltal Németország és Európa versenyképességét".
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Letétbe helyezi több mint 6 milliárd forint értékű gyűjteményét az MNB
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van