Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója szerint súlyos hiba lenne az Európai Unió részéről, ha 2035-től betiltaná a belső égésű motorokat – számolt be a Reuters. A német autóipari vezető a Politico-nak adott interjúban hangsúlyozta: a jövő közlekedését nem lehet csupán a meghajtás típusa alapján megítélni, az egész ellátási lánc kibocsátását kell figyelembe venni – az akkumulátorgyártástól az üzemanyag-előállításig.
Zipse arra sürgette az uniós döntéshozókat, hogy a klímabarát üzemanyagokat 2035 után se zárják ki, és felelősségvállalásra kötelezzék az olajipari óriásokat is. „Az önkényesen kijelölt dátumok nem segítik a klímavédelmet” – fogalmazott, kiemelve: jelenleg az olyan üzemanyaggyártók, mint a Shell vagy a BP, nem viselik a kibocsátási célok terhét.
Kapcsolódó
A BMW-vezér szavai szerint a nehézségek – a magas tarifák, a visszafogott kereslet és a kínai verseny – ellenére a vállalat jó pályán halad, és 2025-re több mint 2,5 millió autó értékesítését tervezi. Már augusztusban túlszárnyalták a tavalyi eladásokat, főként Európában.
A bajor autógyártó a Münchenben kezdődő IAA autókiállításon mutatja be vadonatúj elektromos járműosztályának első modelljét.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Rendkívüli időpontban érkezik a nyugdíj decemberben: itt a pontos dátum
Csendben bevezettek valamit: nagyon jól járnak vele, akik időben lépnek
Ennyi volt: drasztikus leépítésre kényszerül Európában a népszerű autógyártó
Bejelentést tett a MÁV: sok utast váratlanul érhet, ami hamarosan jön
Baljós jóslat érkezett: ők félthetik leginkább az állásukat
Két részre szakad az ország, el sem hiszi, hogy a másik oldalon mi a helyzet
Orbán Viktor bedurrantja a kampányt, hamarosan a mikrofon elé áll
Megszűnik egy ingyenes utazási lehetőség Budapesten
Kiszivárgott egy titkos jelentés: közpénzzel való visszaéléssel vádolják Karácsony Gergelyt