Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója szerint súlyos hiba lenne az Európai Unió részéről, ha 2035-től betiltaná a belső égésű motorokat – számolt be a Reuters. A német autóipari vezető a Politico-nak adott interjúban hangsúlyozta: a jövő közlekedését nem lehet csupán a meghajtás típusa alapján megítélni, az egész ellátási lánc kibocsátását kell figyelembe venni – az akkumulátorgyártástól az üzemanyag-előállításig.
Zipse arra sürgette az uniós döntéshozókat, hogy a klímabarát üzemanyagokat 2035 után se zárják ki, és felelősségvállalásra kötelezzék az olajipari óriásokat is. „Az önkényesen kijelölt dátumok nem segítik a klímavédelmet” – fogalmazott, kiemelve: jelenleg az olyan üzemanyaggyártók, mint a Shell vagy a BP, nem viselik a kibocsátási célok terhét.
Kapcsolódó
A BMW-vezér szavai szerint a nehézségek – a magas tarifák, a visszafogott kereslet és a kínai verseny – ellenére a vállalat jó pályán halad, és 2025-re több mint 2,5 millió autó értékesítését tervezi. Már augusztusban túlszárnyalták a tavalyi eladásokat, főként Európában.
A bajor autógyártó a Münchenben kezdődő IAA autókiállításon mutatja be vadonatúj elektromos járműosztályának első modelljét.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Trump bizalmasa alkoholista személyiségnek tartja a főnökét, az elnök elismeri
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat