A főváros két tárgyalási forduló után végül nem támogatta a taxisok által kért tarifaemelést. Budapesten így az alapdíj 1100, a kilométerdíj 440, a percdíj pedig 110 forint marad. 7500-8000 engedéllyel bíró sofőr dolgozik Budapesten, de a Telex által megkérdezett taxisok szerint a legálisan dolgozó, szabályokat betartó taxisok helyzete folyamatosan romlik.
A taxizással elérhető havi 1,3–1,7 millió forintos bevétel soknak hangzik, de a költségeket is számba kell venni.
A napi 50–70 ezer forint sok munkával bár, de megkereshető, de a bevételre sokféle költség rakódik rá.
Az 1100, 440, illetve 110 forintos díjakon a taxis:
- a fuvarszervezővel osztozik. Van, aki a címekért fix havi 170-180 ezer forintot fizet, más fixen 15 százalékot ad le, de az áfakörön kívüli egyéni vállalkozóknak ez inkább 18-19 százalékot jelent.
- Akinek bérelnie kell az autóját, annak heti 75–95 ezer forint díj, és mellé a bevétel 13 százalékát kell leadni, ez fedezi az adminisztrációs díjakat (áfa, kezelési költség, a bevétel legálissá tétele).
- Benzin, szervíz, adók. 1,5 millió forintos havi bevételt kell elérni ahhoz, hogy egy taxis mintegy 650 ezer forint nettót hazavihessen. Ehhez legalább 25 napon 10-10 órás műszakot kell lehúzni, ami 250 óra taxizást jelent
A taxisoknak sok legális és nem legális versenytársa is akad:
- a BKV reptéri járata, amely 2200 forintos repülőtéri vonaljeggyel vehető igénybe, akár négy fő esetén is olcsóbb, mint taxival kijutni a reptérre. A taxisok szerint ez nekik fejenként napi 1-1,5 fuvar kiesését jelenti.
- a legális transzferszolgáltatás, mint a szállodáknál látható minibuszok, luxustaxik.
- a carsharing-szolgáltatók, sofőrszolgálatok, és akár a városszerte látható rollerek, közbringák is.
- De vannak fekete szervezők is, akikkel meg kell küzdeni.
A taxisok szeretnék elérni, hogy mindenki betartsa a jogszabályokat, vagyis ne abból fakadjon a versenytársak előnye, hogy ők szürkezónában járnak, és mintegy 6500 főben limitálják a budapesti taxisok számát.
Mostantól nem lehet bárki az Ubernél taxis
Spanyolország nem adja könnyen az engedélyeket taxizásra egy 60 kérdésből álló vizsgát kell tennie annak, aki például az Ubernél akar dolgozni. A helyes spanyol nyelvtudást ugyanúgy tesztelik, mint a helymeghatározó alkalmazások ismeretét, az elsősegélynyújtást, vagy éppen a tevékenységükre vonatkozó jogi szabályozást. Itt vannak a részletek >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Trump ismét meglépte a váratlant, milliók áldják érte

Tandemugrás áldozata lett egy oktató és egy négygyermekes anyuka

Meggondolta magát a patinás német autóóriás, mégsem kérnek annyira az elektromos átállásból

Lecsap a lakosság haragja az utcán hagyott roncsautókra

Mindent ellepnek: ruhát, ételt, autót – hatalmas invázió indul a Balatonnál

Ezen a vasúti fővonalon utazna? A MÁV szerint nem jó ötlet

Most lett elege az EU-nak, amiért a magyar kormány a Lidlt és társait szívatja

Bekövetkezik, amitől tartottunk: indul a meredek áremelkedés a kutakon
Rossz híreket kapott Brüsszelből az Orbán-kormány: már csak két és fél évig engedné az EU az orosz energiát
