Madridban már vizsgát kell tenniük azoknak a sofőröknek, akik alternatív közösségi személyszállítást végző cégeknél (Uber, Cabify) kívánnak dolgozni. A tartományi kormány indoklása szerint a kötelezettség bevezetésének célja az ágazat szabályozása és szakszerűbbé tétele azáltal, hogy a taxikhoz hasonlóan itt is előírja a sikeres vizsgát a működési engedély igénylésének feltételeként.
Az első írásbeli teszten 25-en vettek részt, akiknek 60 kérdésre kellett válaszolniuk, a helyes spanyol nyelvtudástól kezdve, a különböző helymeghatározó alkalmazások, elektronikus eszközök használatán és a tartomány útvonalainak ismeretén át, az elsősegélynyújtásig, valamint a tevékenységükre vonatkozó jogi szabályozásig.
A sikeres vizsgázók öt évre kaphatják meg az engedélyt, amelynek megújításához nem kell újabb tesztre jelentkezniük.
Az ágazatot szabályozó rendelkezés tavaly januárban lépett életbe, felkészülési időt hagyva a tesztek bevezetésére, és egyúttal mentességet adva azoknak, akik a hatálybelépés idején legalább egy éve folyamatosan, vagy az azt megelőző négy évben két évig megszakítás nélkül sofőrként dolgoztak az alternatív közösségi személyszállításban.
A vizsgára jelentkezés feltétele legalább kétéves B kategóriájú jogosítvány, valamint, hogy a sofőr nem volt büntetve szexuális bűncselekményért.
A rendelet előírja a cégek számára, hogy a személyszállítási szolgáltatások javítása érdekében folyamatos képzést kell biztosítaniuk munkavállalóiknak.
Az alternatív lehetőségek terjedése az elmúlt években heves vitákat, konfliktusokat okozott a személyszállítás szereplői között. Rendszeresek voltak a tüntetések a spanyol fővárosban is, a taxivállalatok és sofőrjeik tiltakoztak az egyenlőtlen és tisztességtelen verseny, valamint az új működési forma szabályozatlansága miatt.
A spanyol kormány 2018-ben rendeletben kötelezte a tartományokat, hogy jogszabályban rendezzék az alternatív közösségi személyszállítást, és meghatározta, hogy 30 taxinként 1, úgynevezett VTC-engedélyt lehet kiadni, amelynek be nem tartása miatt több bírósági eljárás is folyamatban van.
A közlekedési minisztérium adatai szerint jelenleg Spanyolországban 62 ezer taxis és 20 ezer VTC-sofőr dolgozik engedéllyel. Madridban viszont 16 ezer taxi és mintegy 9000 VTC az arány.
Hajmeresztő manővert hajtott végre egy taxis: hiába látja, nem hiszi el
Több száz méteren át száguldott a körúti járdán az a taxis, akinek mutatványát egy fedélzeti kamera is rögzítette. Itt vannak a részletek >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Fordulat a kereskedelmi háborúban: Kína csendesen visszalépett

Ismét kísért az egészségügy ősellensége: friss számok érkeztek

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Rossz hír a magyar autósoknak: jöhet a gyakoribb műszaki vizsga

Ezt Erdogannak sem nézik el – Berlin fúrhatja meg a giga hadiüzletet

Egy újabb magyar miniszter szólalt meg az uniós tagságunkról, minden megváltozhat

Itt az OTP rendkívüli tájékoztatása: jöhet a visszavásárlás

Pusztító olajszennyezés sújtja a horvát tengerpartot, nagy a veszély a magyar turisták kedvelt partszakaszán

Az Apple trükkje: így kerülné ki a vámháborút
