A 2TDK szlovén állami projektcég befejezte a Divaca-Koper vasútvonal második vágánya összes alagútjának áttörését. A kivitelező, a szlovén Kolektor CPG által vezetett konzorcium, amely a török Yapi Merkezi és Ozaltin vállalatokat is magában foglalja, júniusban kitermelte a Lokev és a Beka alagutak utolsó métereit – áll a 2TDK közleményében.
A konzorcium 37,4 kilométernyi alagutat ásott ki. A szlovén kormány januárban hat hónappal, 2026 közepéig meghosszabbította a Divaca-Koper vasútvonal második vágányának építési határidejét – írja a Seenews.
Kapcsolódó
A projekt egy 27 km hosszú második vágány megépítését irányozza elő, amelynek 75 százaléka alagutakból áll.
A projekt a páneurópai közlekedési hálózat balti-adriai-mediterrán vasúti főfolyosó tervezett építésének része. Megnöveli a meglévő egyvágányú vonal kapacitását, amely már nem elegendő a jelenlegi és várható kereslethez.
2023 decemberében a 2TDK megállapodást írt alá az Európai Beruházási Bankkal a Divaca-Koper vasútvonal második vágányának megépítéséhez szükséges 250 millió eurós (97,75 milliárd forint) társfinanszírozásról.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
„Zavarállapotba” került a sorompó, jött is a vonat
Videón ahogy cserbenhagyják a vétlen autósokat
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni