A 2TDK szlovén állami projektcég befejezte a Divaca-Koper vasútvonal második vágánya összes alagútjának áttörését. A kivitelező, a szlovén Kolektor CPG által vezetett konzorcium, amely a török Yapi Merkezi és Ozaltin vállalatokat is magában foglalja, júniusban kitermelte a Lokev és a Beka alagutak utolsó métereit – áll a 2TDK közleményében.
A konzorcium 37,4 kilométernyi alagutat ásott ki. A szlovén kormány januárban hat hónappal, 2026 közepéig meghosszabbította a Divaca-Koper vasútvonal második vágányának építési határidejét – írja a Seenews.
Kapcsolódó
A projekt egy 27 km hosszú második vágány megépítését irányozza elő, amelynek 75 százaléka alagutakból áll.
A projekt a páneurópai közlekedési hálózat balti-adriai-mediterrán vasúti főfolyosó tervezett építésének része. Megnöveli a meglévő egyvágányú vonal kapacitását, amely már nem elegendő a jelenlegi és várható kereslethez.
2023 decemberében a 2TDK megállapodást írt alá az Európai Beruházási Bankkal a Divaca-Koper vasútvonal második vágányának megépítéséhez szükséges 250 millió eurós (97,75 milliárd forint) társfinanszírozásról.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Dühöngenek a fuvarozók a Hősök terén, ahova Lázár Jánost is várják
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Hódít a magyarellenesség? Annyi a támogatójuk, hogy lazán tarolnának a román szélsőségesek, élükön Georgescuval
Útra keltek a fuvarozók: elesett a pálya a több ezresre bővülő tüntetés miatt, Lázár tárcája továbbra is értetlenül áll
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal