A Puma eladásból származó bevétele éves szinten 15,5 százalékkal 2,289 milliárd euróra nőtt 2024 utolsó negyedévében. Az árfolyam-ingadozásoktól megtisztítva ez éves összevetésben 9,8 százalékos bővülést jelent, ami elmarad az elemzők által várt 12 százalékostól. Éves összevetésben minden régió eladásai bővülést mutattak a negyedik negyedévben.

A tavalyi év egészét tekintve a vállalat bevétele 2,5 százalékkal, az árfolyam-ingadozásokról megtisztítva 4,4 százalékkal 8,817 milliárd euróra emelkedett.

Tavaly a Puma adózott eredménye 282 millió euróra csökkent az előző évben elért 305 millió euróról.

Arne Freundt, a Puma vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy ugyan stabil eladásbővülést értek el 2024-ben, mégsem elégedettek a jövedelmezőségükkel, ezért átfogó hatékonyságnövelési programot indítanak a profitabilitás javítása érdekében.

Csütörtökön dél körül a frankfurti tőzsdén a Puma részvénye közel 18,5 százalékos mínuszban állt.

Vajon sikerül elállítani a vérzést a Nike-nál és az Adidasnál?

A Nike-t és az Adidast komolyan üldözőbe vették a kisebb sportszergyártók, akik egyre nagyobb szeletet szakítanak ki a tortából. A két gigavállalat gyártási és értékesítési stratégiát váltott, hogy visszaszerezzék az elvesztett profitot, ám komoly lemaradást kell ledolgozniuk a futócipők piacán.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.