A Philip Morris International amerikai dohányipari nagyvállalat kedden az idén harmadszorra javította éves nyereség-előrejelzését, elsősorban a füstmentes dohánytermékek iránti élénk keresletnek köszönhetően.

A vállalat arról számolt be, hogy

a szeptember végéig tartó harmadik negyedévben az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyeresége 2,24 dollár volt, felülmúlva a 2,09 dolláros elemzői konszenzust.

A cég nettó bevétele éves összevetésben 9,4 százalékkal, 10,8 milliárd dollárra nőtt.

A Philip Morris International (PMI) újabb termékekre, például az amerikai vásárlók körében is népszerű Zyn nikotinos tasakra támaszkodik, hogy ellensúlyozza a Marlboro, a Chesterfield és más cigarettamárkák iránt egyes piacokon tapasztalható gyengébb keresletet.

A Philip Morris 2022 decemberében felvásárolta a Swedish Match svéd dohányipari vállalatot, amelynek legnagyobb piaca az Egyesült Államok volt, vezető márkája pedig a Zyn nikotinos tasak.

A füstmentes dohánytermékek egyre népszerűbbek a fiatal vásárlók körében. A nikotinos tasakokat gyártó dohányipari vállalatok a dohányzás biztonságosabb, kevésbé káros (füstmentes) alternatívájaként forgalmazzák ezeket a termékeket.

A Philip Morris egyúttal javította nyereség-előrejelzését, eszerint immár részvényenként 7,46-7,56 dollár korrigált éves profitra számít, szemben a korábban jelzett 7,43-7,56 dollárral.