A Dolomitok egyik igen népszerű síközpontja lett az első, ahol Olaszországban a túlturizmus megakadályozása érdekében visszafogják a téli látogatók számát - számolt be az Euronews, azután, hogy

a Madonna di Campiglio bejelentette: napi 15 ezer online bérletre korlátozza a vásárlást. 

Ez jelentős csökkentést jelent a tavalyi, egyetlen nap alatt eladott átlag 23 ezer belépőjegyhez képest.

síközpontban a korlátozás 2025. december 28. és 2026. január 5. között, valamint az olaszországi éves karnevál (2026. február 15-22.) ideje alatt lesz érvényben.

A látogatói korlátozás csak az online értékesített napi SkiArea bérletekre vonatkozik majd. Vagyis a szezonális bérlettel, a fizetős kártyákkal, a többnapos bérletekkel, valamint a Pinzolo és Folgarida Marilleva területén belül érvényes bérletekkel rendelkezők továbbra is változatlan feltételekkel használhatják a pályákat. 

A Madonna di Campiglio új, „intelligens síbérleteket” is kifejleszt, amelyek lehetővé teszik majd a síelők számára, hogy elkerüljék a zsúfolt zónákat a főszezonban azáltal, hogy elosztják a síelők forgalmát a 150 km-es hosszúságú pályarendszeren.

A mostani lépésre azután került sor, hogy a hegység idén már nyáron is túlzsúfoltsággal küzdött. Az utazók ugyanis az egyre emelkedő hőmérséklet miatt a strandok helyett a hűvösebb tájakon keresték a felüdülést.

A Madonna di Campiglio ugyan a döntését azzal indokolta, hogy „a minőséget helyezi előtérbe a mennyiséggel szemben”, az utóbbi években kétségtelenül alaposan megugrott a régió látogatóinak száma, különösen a közeli Dél-Tirolban. 

Tavaly a tartomány rekordot döntő, 37,1 millió vendégéjszakát regisztrált, ami 2,6 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest.

Különösen sok utazó özönlött a Seceda-hegy híres túraútvonalához, állítólag augusztusban egyetlen nap alatt mintegy 8 ezer ember sétált végig az ösvényen.

Catherine Warrilow, a The Plot  turisztikai márkaépítési szakértője az Euronews Travelnek elmondta, hogy a túlzott turizmus negatív hatással lehet a vendégélményre, valamint a helyi lakosokra és a környezetre is. Úgy véli, ha a látogatók áramlását nem csak egyetlen üdülőhelyre vagy szűk keresztmetszetre, hanem egy  teljes régióba irányítanák, az mindenki számára szélesebb körű hozzáférhetőséget és fenntarthatóságot eredményezne.