A magyar piacon is a prémium kategóriás márkák közé sorolt Bosch háztartási gépeket gyártó, németországi leányvállalat, a BSH 1400 munkahely megszüntetését jelentette be a hétvégén – a lépés okaként a gyengülő keresletet, a vásárlási szokások olcsóbb készülékek felé történő eltolódását, valamint a gyenge ingatlanpiacot nevezték meg.

Eltűnnek a drágább gyártmányok az üzletekből

A korábban a Bosch és a Siemens közös vállalataként jegyzett BSH-t Európa-szerte élvonalbelinek tartják a háztartási gépek gyártása terén, többek között mosógépeket, beépített konyhákat, tűzhelyeket és hűtőszekrényeket dobnak piacra.

Közismert márkáik közé tartoznak a Bosch, a Siemens, a Neff és a Gaggenau – ezekből az átlaghoz képest drágább gépekből viszont immár hónapok óta többet gyártanak, mint amit el tudnak adni, ezért kényszerülnek a drasztikus lépésre – ismerték el a vállalat közleményében.

A szakszervezet már tiltakozik

Eszerint a munkahelyeket főként Németországban, a baden-württembergi bretteni telephelyen választják le, ahol 2028 első negyedévének végére szűnik meg teljesen a tűzhelyek, páraelszívók gyártása – a lépés közel ezer alkalmazottat érint.

A brandenburgi Nauenben pedig a mosógépgyártás várhatóan 2027 közepére fejeződik be, ami mintegy 440 dolgozónak jelent majd változást.

A cégnél jelenlévő Fémmunkások Szakszervezete máris erősen kritizálja a tervet, és követelik a valódi együttműködést a munkavállalók érdekében, máskülönben ellenállást hirdetnek.

Nemrég megírtuk: a Magyarországon is gyártó óriásvállalat – elsősorban az autóipari Mobility beszállítói részlegben – 13 ezer munkahelyet akar megszüntetni a stuttgarti Feuerbach, Schwieberdingen, Waiblingen és Bühl/Bühlertal telephelyeken, Baden-Württembergben, valamint Homburgban

Nehezen boldogulnak a stabil márkák

Az ugyancsak évtizedek óta stabil Siemens technológiai csoport már korábban közölte, hogy világszerte 6000 munkahelyet szüntet meg az elkövetkező években, ebből 2850-et Németországban, elsősorban a bajoroknál – idézi a Spiegel.

A tervezett leépítés leginkább az egyre gyengülő digitális üzletágat sújtja, ahol 2027 őszéig racionalizálják a működést, míg 450 munkahelyet még az idén megszüntetnek az elektromos járművek töltési megoldásait kínáló területen.