Lázár János építési és közlekedési miniszter még tavaly ősszel jelentette be, hogy a kormány nem vár tovább a brüsszeli támogatások folyósítására, hanem 1 milliárd euró hitelt igényel az Európai Beruházási Banktól (EIB) az infrastruktúra korszerűsítésére.
Az EIB sajtóosztálya a Szabad Európának megerősítette, hogy
Kapcsolódó
az intézmény vezetése jóváhagyta a hitelkérelmet, és javaslatot tett a tagállami delegáltakból és az Európai Bizottság képviselőiből álló tulajdonosi testületnek az 1 milliárd euró folyósítására.
Ez már csak formális lépés, mivel az ilyen javaslatokat általában jóváhagyják.
A kormány vállalta, hogy a hitel mellé további ugyanolyan nagyságrendű forrást biztosít, így összesen körülbelül 800 milliárd forint áll majd rendelkezésre a magyar vasút korszerűsítésére. Ennek keretében közel 500 kilométernyi vasúti pályát újítanak fel, felszámolják a lassújeleket 119 kilométeren, és 490 kilométeren bevezetik a legmodernebb, központi forgalomirányítást.
A lap információ szerint
a kormány ellenzéki támogatót is szerzett a hitelkérelemhez.
Kollár Kinga, a Tisza Párt EP-képviselője is levelet írt, amiben arra kérte a bankot, hogy folyósítsák a pénzt a magyar kormánynak.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Nem adták oda a defibrillátort egy életmentéshez a Határ úti metrómegállónál
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
A Závecz pontos számokkal jött elő, ennyivel nőtt a Fidesz tábora
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan, hogy mennyi pénzért lehet hálálkodni
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen