Lázár János építési és közlekedési miniszter még tavaly ősszel jelentette be, hogy a kormány nem vár tovább a brüsszeli támogatások folyósítására, hanem 1 milliárd euró hitelt igényel az Európai Beruházási Banktól (EIB) az infrastruktúra korszerűsítésére.
Az EIB sajtóosztálya a Szabad Európának megerősítette, hogy
Kapcsolódó
az intézmény vezetése jóváhagyta a hitelkérelmet, és javaslatot tett a tagállami delegáltakból és az Európai Bizottság képviselőiből álló tulajdonosi testületnek az 1 milliárd euró folyósítására.
Ez már csak formális lépés, mivel az ilyen javaslatokat általában jóváhagyják.
A kormány vállalta, hogy a hitel mellé további ugyanolyan nagyságrendű forrást biztosít, így összesen körülbelül 800 milliárd forint áll majd rendelkezésre a magyar vasút korszerűsítésére. Ennek keretében közel 500 kilométernyi vasúti pályát újítanak fel, felszámolják a lassújeleket 119 kilométeren, és 490 kilométeren bevezetik a legmodernebb, központi forgalomirányítást.
A lap információ szerint
a kormány ellenzéki támogatót is szerzett a hitelkérelemhez.
Kollár Kinga, a Tisza Párt EP-képviselője is levelet írt, amiben arra kérte a bankot, hogy folyósítsák a pénzt a magyar kormánynak.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Kétezer kamion szabadul ma rá Budapestre, leállhat a forgalom
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Kiderült, lánybanda késelt a VI. kerületben
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Milliárdokat öl őrületes fegyverbeszerzésbe Oroszország szomszédja, keletről hozzák a rakétavetőket
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Óriási a sztrájkhajlandóság a közoktatásban