December 10-ig maradhatnak levágva a magyar vonatok a közvetlen nyugat-európai vasúti vérkerignésről – az osztrák vasúttársaság, az ÖBB legalábbis erről tájékoztatta az utasokat – tudta meg a Magyar Hang. Az eredeti osztrák határidő október 27. volt. A Budapestről Münchenbe tartó járatokon és a legtöbb, Salzburgba tartó járaton nem lehet közvetlenül elérni ezeket az úti célokat, a vonatok csak Bécsig közlekednek, ott kell megvárni a csatlakozást.

Az ÖBB azután hirdette ki az intézkedést, miután a Budapest-Győr fővonalon végzett pályafelújítás miatt jelentős késéssel közlekedtek a magyar vonatok, és ezt végül megelégelte az osztrák szolgáltató.

Az osztrák vasút, az ÖBB a Budapest-Győr fővonalon lévő vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után még szeptember végén egyoldalúan bejelentette: levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München felé tovább menő budapesti railjet szerelvényeket.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy október 27-től november 17-ig pótlóbuszok közlekednek Budapesttől Tatabányáig a pályafelújítás miatt, amikoris egy sínpár sem lesz járható, ezekről kell majd átszállni egy vonatra, amely ismét csak Bécsig közlekedik.

A MÁV jegyfoglaló rendszerében, az Elvirában az látható, hogy:

  • Münchenbe 2-4 átszállással juthatunk el október 27-én, amiben benne van a tatabányai átszállás (a pótlóbuszról a vonatra) és a bécsi csatlakozás,
  • egyes járatok ezen kívül passaui vagy salzburgi átszállást is tartalmaznak.

November 18-ra, szombatra viszont már a megszokott, napközben két óránként közlekedő közvetlen járatokat mutatja a rendszer Münchenbe, ami viszont ellentmond az osztrák vasút tájékoztatásának, szerintük ugyanis előreláthatóan nem lesz lehetőség közvetlen járatok közlekedtetésére december 10-ig.

A vasúti információs káosz folytatódik: magyarázza MÁV a vasúti horrort

Most épp azt tanácsolja a MÁV, hogy induljon el egy órával korábban, aki szeretne Bécsbe eljutni. Bővebben >>>