A Pápa-Csorna vasútvonalon 2019 és 2022 novemberében tömeges sebességkorlátozásokat vezettek be, összesen 25 perccel növelték a két város közötti menetidőt. A vonatok átlagsebessége 28 km/órára csökkent, a menetidő 75 percre nőtt. Ugyanezt a távot 1931-ben még 61 perc alatt tették meg a vonatok – írta meg a 444.hu.
Az MKK a Közlekedő Tömeggel közösen rendelt meg egy igazságügyi szakértői véleményt, amely szerint szakmailag megalapozatlanok azok a korlátozások, amelyek miatt 22 perccel lett hosszabb a menetidő a vonalon. Bebizonyosodott, hogy a 14. számú vasútvonal sebességkorlátozásainak 87 százaléka indokolatlan, és számos lassújelet szabálytalanul jelölt ki a MÁV.
Kapcsolódó
A civil szervezetek szerint
Szerintük adófizetői pénzből szalámizza le a vasúthálózatot az utasok és a fuvarozók érdekével szembemenve. Emiatt követelik Lázártól, hogy azonnal rendezze a kialakult helyzetet, és intézkedjen a felesleges sebességkorlátozások eltüntetése érdekében.
Lázár János augusztus 16-i sajtótájékoztatóján a magyar vasút megreformálását ígérte, és 500 kilométernyi vasútvonal felújításáról beszélt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!