Tájékoztatásuk szerint ebben az időszakban a fővárosban 133 ezer külföldi és 26 ezer belföldi turistát regisztráltak a szálláshelyek.
Sok külföldit a Visit Hungary július óta zajló, a Szent István-napi programokat népszerűsítő sikeres nemzetközi kampánya csábította Budapestre. Ennek is köszönhető, hogy ezekben a napokban összesen 300 ezer, tavalyhoz viszonyítva 16 százalékkal több vendégéjszakának örülhettek a szálláshelyek – tették hozzá.
Hangsúlyozták: ismét beigazolódott, hogy a nagy rendezvények és kiemelkedő látványosságok mágnesként vonzzák a vendégeket, és akár egy-egy hét közepi napon is képesek megtölteni a szálláshelyeket. A fővárosi szálláshelyek szobakapacitás-kihasználtsága például idén augusztus 19-én meghaladta a 74 százalékot, 12 ponttal magasabb foglaltságot eredményezve, mint tavaly ilyenkor. A szállodáké pedig megközelítette a 80 százalékot, ami 7,3 százalékponttal magasabb az egy évvel korábbinál.
Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója a közleményben kifejtette: a nemzetközi vendégek közel 40 százaléka a kampánnyal megcélzott Olaszországból, Németországból és Lengyelországból, továbbá Romániából és az Egyesült Királyságból érkezett.
A Visit Hungary több mint hatezer példányban juttatta el a Treasures of Budapest című, a magyar főváros főbb nevezetességeit bemutató kiadványát három-, négy- és ötcsillagos budapesti hotelekbe. A szobai bekészítésnek szánt figyelmesség egy QR-kódos könyvjelzővel is kiegészült, amely az ünnepi programok között kalauzolta el a vendégeket, és a programhelyszínek megközelítését is segítette – tette hozzá.
A mobilcella-adatok alapján az augusztus 16-20. közötti időszakban a főváros leglátogatottabb három pontjának az ünnepi rendezvényeknek otthont adót helyszínek bizonyultak: a Parlament környéke, a Margitsziget és a Várkert Bazár – közölték.
A Budapestre látogató belföldiek főként Debrecenből, Miskolcról, Nyíregyházáról, Pécsről és Szegedről érkeztek és időztek több napon át a Szent István-napi rendezvények idején a fővárosban. Európa legnagyobb tűzijátékára pedig idén 13 százalékkal több hazai egynapos látogató érkezett az ország minden szegletéből.
A vendégforgalom bővülése a budapesti szálláshelyek bevételeiben is megmutatkozott, augusztus 16-20. között 7,1 milliárd forint árbevételt könyvelhettek el, 28 százalékkal szárnyalva túl a tavalyi azonos időszak eredményét. Az összes vendég több mint fele szállodákban szállt meg, ebben a szállástípusban a bevételek 36 százalékkal haladták meg az egy évvel ezelőttit – közölte a Visit Hungary, a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalata.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Teljesen kicsúszott az irányítás a kezünkből: kontroll nélkül tarol a szuperjárvány, jövőre jöhet a nagy robbanás
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Óriási fordulat: megdöbbentő hírt kapott Orbán Viktor barátja, ez mindent boríthat
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Idén sem lett olcsóbb az otthon sütött bejgli, ennyit kóstál most a magyarok slágersüteménye