Mintegy 10 százalékkal nőtt a magyar légtér forgalma az idei első fél évben a 2024-es rekordévhez képest, miközben az év legforgalmasabb hónapjai még hátravannak - közölte a HungaroControl kommunikációs és marketing igazgatója szerdán, a TV2 Mokka című műsorában.
Bárány Ákos elmondta, hogy
2025 első hat hónapjában 550 ezer járatot kezeltek a légiforgalmi irányítók, de a legforgalmasabbak időszak hagyományosan július vége, augusztus eleje, ekkor mennek a legtöbben nyaralni.
Mint fogalmazott, „korábban négyezres gépszámnál avattunk rekord táblákat, ez mára mindennapossá vált, tehát napi szinten a kollégáim négyezer járat biztonságáról gondoskodnak most".
Megjegyezte, hogy a korábbi évek nyári forgalmi számai most már télen jellemzőek. A légi közlekedés sokkal dinamikusabban növekszik annál, mint ahogy az egész iparág ezt le tudja követni, de mindent megtesznek annak érdekében, hogy ennek a tendenciának eleget tudjanak tenni - hangsúlyozta.
Bárány Ákos jelezte, hogy a növekvő terheket és az idei rekordforgalmat tapasztalt külföldi légiforgalmi irányítók segítségével tudják hatékonyan kezelni, ugyanakkor fokozták a toborzókampányukat is, ami hosszú távon jelenthet megoldást, mert légiforgalmi irányítót képezni több évig tart.
2029-ig 50 százalékkal szeretnék növelni a légiforgalmi irányítók számát, ezért jelenleg is nagyon aktív toborzást folytatnak, emellett állandó technológiai fejlesztéseket végeznek, például tavasszal adták át a távoli toronyirányító központot, így egy high-tech teremből fogják irányítani a repülőtéri légi forgalmat - ismertette.
A járatkésésekkel kapcsolatban kiemelte: jelentős, tendenciaszerű járatkésésről nem tud beszámolni, bár még a nyár java hátravan. Megjegyezte, hogy ilyen esetekben az utasokkal való kommunikáció a Budapest Airport tevékenységi körébe tartozik.
Megemlítette, hogy
az utóbbi időszak nagy viharai kihívást jelentettek a légi közlekedés egésze számára, de nagyon felkészültek voltak és a protokoll szerint mindent betartva hajtották végre azokat a lépéseket, amelyek ilyenkor szükségesek.
Mint mondta, a légiforgalmi irányítók mellett mindig ül egy meteorológus, aki állandóan figyeli a radarképernyőket és tájékoztatja őket a várható helyzetről. Ez alapján az irányítók fő feladata, hogy ne korlátozzanak túl vagy alul, de megtalálják az optimális útvonalat, amikor egy zivatarfelhő érkezik a légtérbe.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Itt vannak a durrogtatás új szabályai
Hihetetlen előrejelzést adtak ki a vírusokról
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött