Az idei Forma-1 versenyhétvégén a fővárosi szállodák majdnem 100 ezer vendéget fogadtak, kihasználtságuk meghaladta a 86 százalékot. A legtöbb külföldi vendég Nagy-Brittaniából, Lengyelországból és Németországból érkezett a jubileumi 40. Magyar Nagydíjra augusztus 1. és 3. között – közölte a Visit Hungary a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján.

A tájékoztatás szerint

  • a 96 ezer vendég 180 ezer vendégéjszakát töltött el budapesti szállodákban, ami 17, illetve 15 százalékkal több, mint az előző évi versenyhétvégén,
  • szálláshelyekre érkezők 91 százaléka külföldi volt, a nemzetközi vendégforgalom a tavalyi magas bázist 20 százalékkal haladta meg.

A budapesti szállodák szinte teltházzal működtek, az alacsonyabb kategóriájú hotelek megteltek, a háromcsillagosok kihasználtsága megközelítette a 88 százalékot. A nagyobb keresletnek köszönhetően az átlag szobaárak a megelőző hétvégéhez képest megduplázódtak.

A britek után a legtöbb külföldi Lengyelországból és Németországból érkezett, az elmezőnyben szerepel még az Amerikai Egyesült Államok és Románia.

A Hungaroring környéki településeken – Mogyoródon, Gödöllőn, Kerepesen, Veresegyházon és Nagytarcsán – a vendégek száma három és félszeresére, az általuk eltöltött éjszakák száma hatszorosára ugrott a megelőző hétvégéhez képest.

Csendes Olivér vezérigazgató szerint az idei Forma-1 jól szolgálta Budapest turisztikai márkájának további erősítését. A nemzeti marketingszervezet közösségi média kampányokkal, a versenyprogramon kívüli kikapcsolódási tippekkel támogatta az eseményt és 21 budapesti szállodának biztosított tájékoztató anyagokat, kiadványokat.

Hatalmas ajándékot kapott a Hungaroring a 40. születésnapjára

Gyulay Zsolt elmondta, megújult a Hungaroring, az egyik legnépszerűbb helyszín a Forma-1-ben. Az elnök-vezérigazgató felidézte a nehezebb helyzeteket is, amelyeket meg kellett oldani, mint például, amikor Hamilton hisztizett, és nem akart kimenni a pályára. Erről itt olvashat többet >>>