Bár teljesen hektikus az elektromos autók piaca, néha felpörög, aztán lelassul, azért egyre kisebb teret enged majd a belső égésű motoros autóknak, de vannak olyanok, mint például a Ford Mustang, amelyek egyelőre nem engedik el a technológiát – írta meg a Totalcar. A hírt az Automotive News szivárogtatta ki állítólag a Ford belső köreiből, miszerint a Mustang még a 2030-as években is megtartja a belső égésű motort, azon belül pedig a V8-at.

A döntés hátterében a legfontosabb tényező, hogy a megfizethető sportautók világában egyelőre nem túl népszerű az elektromos technológia.

Jó példa a Dodge, amely a Charger és Challenger szériák helyett kijött az elektromos Daytona Chargerrel, és annyira nem vitték az új típust, hogy előrehozták a sorhatos motor fejlesztését.

A Ford vezetője, Jim Farley egy interjúban egy dolgot azonban megígért,

soha nem fognak teljesen elektromos Mustangot gyártani. 

Félig-meddig azonban utolérheti majd az elektromosítás a Mustangot, hiszen a Ford az utóbbi időben több nagy teljesítményű elektromos hajtásláncot is tesztelt. A vállalat vezérigazgatója még 2024-ben bejelentette, hogy olyan megoldásokon dolgoznak, amelyeket teljesítményorientált autókban is fel tudnak majd használni.

Az elektromos autók még mindig drágábbak, mint a belső égésű motoros megfelelőik, tavalyhoz képest azonban rengeteg új, relatíve elérhető árú elektromos autó érkezett. Az idén már hat elektromos autó is van a listán, amelyért nem nyolc, hanem hétszámjegyű összeget kell fizetni.