Februárban 883 ezer új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 10,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 802 ezernél. Januárban 12,1 százalékos volt az éves növekedés 851 ezerre.

A négy nagy uniós nemzeti piac közül:

Az idei év első két hónapjában a személygépkocsi-regisztrációk 11,2 százalékkal 1,7 millióra nőttek.

  • Németországban 11,8 százalékos,
  • Olaszországban 11,7 százalékos,
  • Franciaországban 11,2 százalékos
  • Spanyolországban 8,7 százalékos volt az éves növekedés a forgalomba helyezett új autók számában az év első két hónapjában.

Februárban az akkumulátoros-elektromos autók piaci részesedése 12 százalék volt, a 2023 februárival megegyező. A hibrid-elektromos autók közel 29,0 százalékos részesedésre tettek szert.

A teljes forgalomba helyezéseken belül

  • 35,5 százalék volt a benzines,
  • 12,9 százalék a dízeles autók arány.

A benzines és dízelüzemű autók együttes piaci részesedése 2024 februárjában 48,4 százalék volt, kisebb az egy évvel korábbi 51,9 százaléknál.

A tavalyi év egészében 13,9 százalékkal nőtt az új autók forgalomba helyezése, az akkumulátoros elektromos autók részesedése 14,6 százalékos volt, a hibrid autóké 25,8 százalékos, a benzineseké 35,3 százalékos, a dízeleké 13,6 százalékos.

Magyarországon 2023-ban 107 715 új személyautó állt forgalomba, ez derült ki korábban a Datahouse statisztikáiból. Ez 3825 darabbal és 3,43 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Ebből mindössze 5807 darab volt tisztán elektromos, új plug-in hibridből 5546-ra került rendszám.

Továbbra is komoly mennyiségben vásárolták idehaza a dízeleket, látványosan többet, mint tisztán elektromosat, de a sima benzinesek mindent vittek.