Vera Jourová értékekért és átláthatóságért felelős uniós biztos keddi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy Szlovákiában, Lengyelországban és Spanyolországban készítettek elemzést, ahol arra jutottak, hogy a korábban Twitter néven ismert X „messze elmarad a dezinformációellenes uniós normáktól.”

2018-ban a Twitter aláírta az önkéntes együttműködésről szóló kódexet, azaz eldöntheti, hogy milyen kötelezettséget vállal a dezinformáció elleni küzdelemben. A kódexet több tucat online platform írta alá a Twitter mellett, ám miután Elon Musk felvásárolta azt, a cég kilépett az egyeszségből.

Habár a kódexhez önkéntes a csatlakozás, bizonyos elemek a digitális szolgáltatásokról szóló törvénybe is bekerültek, mely a múlt hónapban lépett hatályba. Az ebben foglaltak pedig az X-re is vonatkoznak.

Az a vállalat, amelyik a törvényt megsérti, akár a bevétele 6 százalékának megfelelő összegű bírsággal is találkozhat.

Jourová figyelmeztetett, hogy a kódex elhagyásával már nem kerülheti el a büntetést Elon Musk.

– Azt üzenem a Twitternek, hogy be kell tartania a törvényt, mert mi figyelni fogjuk, mit csinál – tette hozzá.

Az uniós biztos egyúttal felszólította a közösségimédia-platformokat, hogy fokozzák a dezinformáció elleni küzdelmet, melynek egyik fő mozgatórugójaként a Kremlt nevezte meg.

Tanulás a közösségi oldalakon: ez válthatja az influenszereket

Az influenszerek többsége csak a termékek eladása miatt posztol, emiatt a tartalom is reklámszerűvé vált – mondta Sheehan Quirke, a „Twitter kultúrfelelőse” a 2023-as BrainBar-on. Szerinte a kultúra és az oktatás felülete is lehetne a közösségi média.
Bővebben--->