A vizsgálatot 26 ország 27 ezer autósának megkérdezése alapján készítették még 2023 őszén. A kutatás megerősíti, hogy az elektromos autók iránti érdeklődés egyértelmű visszaesett a világ egyes országaiban.

Az Egyesült Államokban kiugróan magas, 67 százalék azok aránya, akik ragaszkodnak a hagyományos benzines autókhoz, ráadásul az egy évvel korábbi vizsgálatban még csak 58 százalék volt ez az arány. Amerikában az elektromos autót választók aránya mindössze 6 százalék.

Németországban például 49 százalék vesz benzines autót és 13 százalékot érdekelnek a villanyautók. A német vásárlók jelentős része nem is tudja, hogy mi az igazán jó választás, a benzines, a konnektorból tölthető hibrid, a hibrid vagy a teljesen elektromos autó.

Árérzékenyek az európai és az amerikai autósok.

A Deloitte felméréséből kiderül, az autóvásárlás legfőbb szempontja az ár, Kínában azonban csak 32 százalék azok aránya, akik először az árcédulát nézik, és csak aztán az autót. Ott ugyanis az állami jelentős támogatást ad a villanyautók vásárlásához.

Márkahűség? Ugyan!

A válaszokból kiderült, hogy az autósok túlnyomó többsége nem hű ahhoz a márkához, amelynek autóját éppen vezeti. Csak harmaduk veszi figyelembe autója cseréjekor, hogy megszokott egy bizonyos márkát. Az autómárkák imázsa vagy hirdetései átlagosan 20 százalékukat érdekli.

Magyarországon óriási fölényben Toyota és a Suzuki a magyar autópiacon
ez a két márka adja az újautó-eladások harmadát. Itt vannak a részletek >>>

Online információk?

A felmérésben azt is nézték, hogy mennyire befolyásoló az autók kapcsolódása az internethez és annak minden előnye. Például a valós idejű közlekedési információk közvetítése nem hatja meg az autósokat – általában, de a kínai és a délkelet-ázsiai vásárlók hajlandók többet fizetni egy autóért, ha ilyen tudást is kapnak hozzá.

Saját autó vagy autómegosztó?

Sokat írt a szaksajtó arról, hogy a fiatalabbak készek lemondani az autó birtoklásáról, inkább valamilyen előfizetéses autómegosztó rendszer használnának. A felmérés szerint

 

  • a 18–34 évesek Indiában a legnyitottabbak erre,
  • náluk 67 százalék azok aránya, akik az előfizetéses módszerre szavaznak,
  • Kínában már csak 48,
  • Japánban 34,
  • Németországban 29,
  • az Egyesült Államokban 28 százalék ez az arány a legfiatalabb autósok körében.

A fiataloknak mindössze a harmada szeretne mindenképpen autót vásárolni a következő egy-három évben a Totalcar megbízásából készült Pulzus-kutatás szerint.A 18-29 évesek 24 százaléka 1 milliós összeget;
33 százalékuk pedig 1-2 millió forintos összeget említett;
mindössze 7 százalékuk tud az 5 millió forint feletti kategóriába keresgélni.
Itt olvashatja a mérés eredményeit >>>