Egy felmérés szerint, amelyet 1170 amerikai munkavállaló körében végeztek el, az alkalmazottak mintegy 78 százaléka állította azt, hogy nem veszi ki az összes szabadnapját. Ez főként a Z- és Y-generációs munkaerőt jellemzi.

Hogy miért nem lépnek ki időnként a mókuskerékből, azt a fiatalok többsége azzal indokolja, hogy feszélyezi őket a határidők betartása, valamint az, hogy produktívnak kell maradniuk, emiatt pedig idegesek a szabadnap kikérése miatt, mert nem akarnak „lógósnak” látszani – írja a CNBC.

Ugyanakkor a kutatás arra is rámutatott, hogy az Y-generációsok közül tízből négyen vettek már ki szabadságot úgy, hogy azt a felettesükkel nem közölték.

Ezt főként úgy oldják meg, hogy a céges üzenetküldő platformokon néha „megmozdítják az egeret”, hogy aktívnak látszanak, illetve a rendes munkaidőn túlra időzítenek be üzeneteket, hogy úgy tűnjön, túlóráznak.

A kutatás arra mutat rá, hogy egy hatalmas megkerülési kultúra van kialakulóban: miközben a Z-generációsok rikító hangot adnak azokról a munkaadókról, amelyek szerintük megszégyenítik a dolgozóikat, ha szabadnapot akarnak kikérni, addig az Y-generáció, még ha csendesen is, de inkább a saját kezébe veszi a dolgokat.

Libby Rodney, a kutatást végző intézet stratégiai vezetője szerint ők nem csendesen kilépnek a munkahelyükről, hanem inkább csak csendesen lógnak.

A szakértő szerint ha egy alkalmazott azt érzi, hogy szüneteket kell tartania, az annak a jele, hogy nincs a munkahelyén jól működő szabadságolás. Szerinte ezen többféleképpen is puhíthatnak a felettesek: időt szánnak a szabadnapok igénylésére, vagy támogathatják azok kivételére a beosztottakat.

Jönnek a nagyszülői szabadnapok

Több amerikai cég egy vagy több nap fizetett szabadságot ajánl alkalmazottainak, hogy unokáikkal lehessenek. Ennek a politikának a célja a sokszínű munkaerő toborzása és megtartása.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→