A Claire's divatkiegészítőkkel foglalkozó üzletlánc másodszor jelentett csődöt az Egyesült Államokban, mivel egyre kevesebben vásárolják termékeiket, és az online piac is egyre inkább felemészti a profitját – írta meg a BBC. A cég brit üzleteire nem lesz közvetlen hatással a változás, és az észak-amerikai üzletei is nyitva maradnak, amíg más megoldást találnak. A Claire's több száz üzlettel rendelkezik Európa-szerte, többek között a divat fővárosában, Párizsban is. Jelenleg 2750 üzletet üzemeltet 17 országban Észak-Amerikában és Európában. 280 üzlete van az Egyesült Királyságban, szemben a 2018-as 370 üzlettel, amikor csődöt jelentett, mert nem tudta visszafizetni a hitelét.

A Claire's bizsu ékszereiről, színes kiegészítőiről ismert, és a fülbevaló-belövés első élményét  fiatalok milliói itt élhették át.

A csődöt a fokozott verseny, a fogyasztói kiadások trendjei, és a hagyományos kiskereskedelemtől való folyamatos eltávolodás okozza, de a cég globális ellátási lánca valószínűleg kárát látja majd az árukra kivetett vámoknak is. Sok divatkiegészítő-kiskereskedő áruinak nagy része Ázsiából származik, és az importköltségek bármilyen növekedése súlyosan érinti a piacot.

A cégnek egy 500 millió dolláros hitele van is, amely jövő decemberben járna le, de nem biztos, hogy ki tudja fizetni.

A Claire's csődje „egyértelmű jelzés” arra, hogy a világ kiskereskedelmi szektorának egyes részei „nem tudják tartani a lépést azzal, ahogyan az emberek most vásárolnak. A fiatalok már az online versenytársak, mint például a Shein, szuperolcsó kiegészítőit veszik, emellett a TikTokon új márkákat fedeznek fel.