A globális felmelegedés és a környezetszennyezés elleni harc egyik fontos eszköze a közúti járművek károsanyag-kibocsátásának mérséklése. Ennek mentén az Európai Unió a 2024-es 116 g/km-ről 2025-re 94 g/km-re csökkentette az új közúti járművek megengedett átlagkibocsátását.
A jelenlegi trendeket látva viszont az autógyártóknak ezt rendkívül nehéz lesz elérni
- hívta fel a figyelmet a Totalcar.
A portál idézte Luca de Meot, a Renault autógyár vezérigazgatóját, aki szerint
az európai gyártók nehéz dilemmával szembesülhetnek: vagy 15 milliárd eurós büntetést fizetnek a széndioxid kvóta túllépéséért, vagy 2,5 millióval kevesebb belső égésű motoros autót gyártanak le 2025-ben.
A vezető elsősorban az elektromos autók iránti csökkent keresletet okolja a helyzetért:
„Az elektromos átállás jelenleg fele olyan gyorsan zajlik, mint a [kibocsátási] célok eléréséhez kellene, és ahhoz, hogy ne kelljen büntetést fizetnünk. Mindenki 2035-ről beszél, ami 10 év múlva lesz. Valójában 2025-ről kellene beszélnünk, mivel már most is küszködünk" – fogalmazott de Meo.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
2026: fontos döntések elé néznek az állampapír befektetők
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Elfogy a levegő Trump körül: sorra fordulnak el tőle a republikánusok
Botrány Romániában: bírák és ügyészek vallomásai után tömegek mentek utcára
Satuban a belgák, feltételei vannak a kormányfőnek