A globális felmelegedés és a környezetszennyezés elleni harc egyik fontos eszköze a közúti járművek károsanyag-kibocsátásának mérséklése. Ennek mentén az Európai Unió a 2024-es 116 g/km-ről 2025-re 94 g/km-re csökkentette az új közúti járművek megengedett átlagkibocsátását.
A jelenlegi trendeket látva viszont az autógyártóknak ezt rendkívül nehéz lesz elérni
- hívta fel a figyelmet a Totalcar.
A portál idézte Luca de Meot, a Renault autógyár vezérigazgatóját, aki szerint
az európai gyártók nehéz dilemmával szembesülhetnek: vagy 15 milliárd eurós büntetést fizetnek a széndioxid kvóta túllépéséért, vagy 2,5 millióval kevesebb belső égésű motoros autót gyártanak le 2025-ben.
A vezető elsősorban az elektromos autók iránti csökkent keresletet okolja a helyzetért:
„Az elektromos átállás jelenleg fele olyan gyorsan zajlik, mint a [kibocsátási] célok eléréséhez kellene, és ahhoz, hogy ne kelljen büntetést fizetnünk. Mindenki 2035-ről beszél, ami 10 év múlva lesz. Valójában 2025-ről kellene beszélnünk, mivel már most is küszködünk" – fogalmazott de Meo.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Hatalmas leállás jön az egyik legnagyobb banknál
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Donald Trump megint nagyot álmodott, jöhet az Arany Flotta
Nem állnak le a fuvarozók, megegyezést akarnak
Már kopogtat a mediterrán ciklon, hozza a havat karácsony estére
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Csendben öl a szén-monoxid: egy nő meghalt, egy férfi kórházba került
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná