Az autóipar komoly válságjeleket mutat: a világ legnagyobb gyártóinak idei második negyedéves eladásai 1,1 százalékkal estek vissza, miközben a nyereségük 55 százalékkal zuhant – derült ki az EY friss tanulmányából. A vezess.hu beszámolója alapján az év első felében a profit közel a felére, 43 milliárd euróra – mintegy 16,8 ezer milliárd forintra – csökkent.

Miközben a forgalom összességében stagnált, csak a kínai gyártók tudtak bővülni. A Renault, a Nissan, a Stellantis és a Mazda már veszteséggel zárták az első fél évet, közülük a Renault és a Stellantis több mint 11 milliárd eurós mínuszt könyvelhetett el.

A német cégek nyeresége 38 százalékkal, az amerikaiaké 43 százalékkal esett vissza. 

A kínai gyártók ezzel szemben 1 százalékkal növelték a profitjukat, forgalomban pedig 20 százalékos bővülést értek el, miközben európai és amerikai riválisaik zsugorodást szenvedtek el.

Itt a hatalmas fordulat: mégsem vezetik ki teljesen a belső égésű motorok használatát Európában

Az Európai Bizottság előrehozta a 2035-ös zéró kibocsátású autókra és kisteherautókra vonatkozó cél felülvizsgálatát az év végére, válaszul a gyártók aggályaira. Az új javaslatban várhatóan szerepet kaphatnak a CO2-semleges üzemanyagok, az alternatív technológiák, illetve külön kedvezmények a kisebb járműveknek és vállalkozásoknak.Bővebben>>