Lázár János nyomán a MÁV-csoport országos, több mint 30 helyszínt érintő állomásfelújítási programot indított 14 vármegyében – írta Facebook-posztjában Hegyi Zsolt. A MÁV-csoport célja, a korszerű, utasbarát állomások létrehozása – tette hozzá a vezérigazgató. A beruházás értéke megközelíti a 15 milliárd forintot, amelyet a MÁV saját forrásból és a Magyar Falu Program támogatásával valósít meg.

A fejlesztések keretében vannak helyszínek, ahol vadonatúj, fűtött-hűtött utasvárók épülnek, máshol meglévő épületeket újítanak fel, és akad olyan is, mint például Gyula, ahol az állomás visszakapja eredeti, monarchia korabeli homlokzatát – sorolta Hegyi Zsolt.

Tavaly decemberben írtuk meg itt az Economx oldalán, hogy a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekre hivatkozva 2124-ig magánkézbe adná a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosítását. A hírre reagálva a MÁV Zrt. közölte, hogy a koncepciók véglegesítése további egyeztetéseket igényel.

A 99 évre szóló pályázati pályázati kiírás szerint „a MÁV Zrt. célja a fejlesztési területeken a XXI. század elvárásainak megfelelő színvonalú ingatlanfejlesztések megvalósítása“.

A munkák Leányváron és Esztergom-Kertvárosban már elindultak.

Ami már biztos: Ács, Ajka, Aranyosapáti, Balmazújváros, Bashalom, Berettyóújfalu, Demecser, Esztergom-Kertváros, Felsőzsolca, Gárdony, Győrasszonyfa, Gyula, Jászberény, Kisvarsány, Kőbánya alsó, Leányvár, Magyarbánhegyes, Martonvásár, Mátészalka, Nyíradony, Nyírbogát, Ópályi, Pécsudvard, Poroszló, Püspökhatvan, Salgótarján, Sárrétudvari, Szalatnak, Szerep, Szépjuhászné, Tiszaalpár, Tiszajenő alsó, Tokaj, Várpalota, Villány.