Az utóbbi két hónapban megugrott a fedezetlen, elsősorban kisebb összegű személyi kölcsönök és áruhitelek felvételének száma - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője, Binder István az M1-en az MTI szerint.
Szerző(k): Szabó DánielA második negyedévben is tovább javultak a banki portfóliók részben a sok új hitel, részben a nem teljesítő portfóliók követeléskezelőkhöz történt átpasszolása miatt. A csúcsra járó fogyasztási hitelpiacon egyre több a törlesztéssel megcsúszó ügyfél, a lakás- és autóhitelesek viszont pontosan fizetnek.
Szerző(k): Herman BernadettAz áruházakban most is ott vannak az iskolakezdési áruhitel-akciók. A nem 0 százalékos thm-ű hitel drága, azt jellemzően szegényebb családok veszik fel. Egy-két évre, 100-200 ezer forintot vesznek fel a családok, az átlagos kamat 20 százalék fölött van.
Szerző(k): Herman BernadettFelpörgött a személyi- és az áruhitelezés az elmúlt években, és sokáig úgy tűnt, nincs is ezzel baj. Az idei első negyedévben azonban felgyorsult a fedezet nélküli hitelek bedőlése, egyre többen esnek késedelembe.
Szerző(k): Herman BernadettHitelre vesz mindent a lakosság: lakást, árucikkeket, sőt a boltban is így vásárol. A bankok prognózisa szerénynek bizonyult, kétszer olyan gyorsan bővül a lakossági hitelezés, mint ahogy várták.
Szerző(k): Herman BernadettNem akarunk részt venni az éles piaci kamatversenyben, mivel fenn akarjuk tartani magas jövedelmezőségünket - mondta Szabó Péter, a Magyar Cetelem Bank új elnök-vezérigazgatója a Napi.hu-nak. A banknál a személyi kölcsönök átlagértéke már meghaladta a 1,5 millió forintot, míg az átlagos áruhitel 130 ezer forint felett jár. Még három év és eljön a tube experience ideje.
Szerző(k): Domokos LászlóTovább olvadnak a lakossági hitelek kamatai a pénzügyi szolgáltatóknál: a fokozatos csökkenés a lakáscélú és a fogyasztási kölcsönökre is igaz. A lassú ütemű mérséklődés még folytatódhat, de öldöklő árversenyt már senki nem vár a piacon - idézi a Világgazdaság cikkét az MTI.
Szerző(k): Szepesi AnitaAz MNB és öt országos kiskereskedelmi áruházlánc friss együttműködési megállapodása révén a fogyasztók vásárlásaik helyszínén és az áruházak kommunikációs csatornáin is pénzügyi tudatosságot fejlesztő információkat kapnak, például a háztartási költségvetés megtervezéséről, s a felelős hitelfelvételről. A megállapodás annak apropóján is jött létre, hogy sok éves csúcsra pörögtek az áruhitelek a nagy hazai láncok boltjaiban a tavaly karácsonyi időszakban.
Szerző(k): K. Kiss Gergely