Több nyugdíjas is arról számolt be, hogy nem tudta felhasználni élelmiszer-utalványát az önkiszolgáló kasszáknál. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint azonban alapvetően működnie kell a fizetésnek, csak bizonyos áruházakban van kivétel.
Szerző(k): V. Á.Gyors és megbízható bolti fizetési megoldással találkozhatnak majd a vásárlók, a kereskedők számára pedig egykézben, egységes rendszerben lesznek kezelhetőek az online és az offline fizetések, miután megjelenik az offline világban is a Barion.
Szerző(k): EconomxAlacsony fizetések, a vásárlók és a főnökök megalázó magatartása, digitalizáció okozta nyomás – ezek miatt menekülne a munkahelyéről a bolti dolgozók többsége tőlünk nyugatabbra, ahol kísértetiesen hasonló problémák sújtják a multiláncok alkalmazottait, mint idehaza – mutatott rá az Economxnak az iparági szakszervezet.
Szerző(k): Thurzó KatalinMatricavásárlási rekordot hozott a nyár. Három hónap alatt majdnem öt millió úthasználati jogosultságot vettek az autósok, de érdekessége, hogy ennek mintegy 60 százalékát külföldi autóra váltották ki.
Szerző(k): EconomxÚj javaslatot dobtak be a szociáldemokraták Németországban a mérhetetlen élelmiszerpazarlás visszaszorítására: szerintük el kellene törölni a boltokban kapható tartós alapanyagok minőségmegőrzési idejét, mondván, hogy azok többsége még évekkel később is ehető, nem lesz attól semmi bajuk a hiszékeny fogyasztóknak. Itthon a NÉBIH szabályai egyértelműek.
Szerző(k): Thurzó KatalinEgyetlen év alatt több mint kétezer új csomagautomatával bővült a hazai hálózat, amely szeptemberre elérte a 9520-as darabszámot. Az e-kereskedelem lendületes növekedése és a vásárlók megváltozott szokásai új pályára állították a logisztikai piacot: miközben a házhozszállítás kezdi elveszíteni előnyét, a csomagautomaták térnyerése megállíthatatlannak tűnik. Madar Norbert (PwC) az Economxnak elmondta: néhány éven belül minden második online vásárlásból származó csomag automatába kerülhet.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA szakértők előzetesen gyengébb számokat vártak az amerikai kiskereskedelmi forgalomban, de így is volt néhol visszaesés.
Szerző(k): EconomxAz AI-ügynökök térnyerésével alapjaiban változik meg a vásárlás és a digitális fizetés világa. A hiperperszonalizáció és a „szem nélküli” webhasználat új lehetőségeket, de komoly kihívásokat is hoz a fogyasztói élményben és a vállalatok stratégiájában. A Visa víziója szerint a mesterséges intelligencia a teljes vásárlási folyamatban partnerünkké válik, a választástól egészen a biztonságos fizetésig.
Szerző(k): Horváth Balázs