Befejeződött a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúti infrastruktúra-fejlesztések első üteme, így megindulhat a projekt második szakasza, amelynek nyomán létrejön Kelet-Európa egyik legnagyobb ipari intermodális terminálja - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter szerdán a helyszínen.
Szerző(k): EconomxAz Európai Bizottság által kiválóra értékelt projekt környezetvédelmi engedélyezési eljárása ismét folyamatban van.
Szerző(k): Sánta AndrásA 2023-as év egyértelműen a MÁV legnehezebb éve lesz, ám nagyon úgy tűnik, hogy jövőre ennél is rosszabb jön, ugyanis 2024-ben az idei 1047 milliárd helyett, mindössze 715 milliárdból gazdálkodhat a MÁV.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaFolytatódik a fővárost elkerülő teherforgalmi vasútvonal előkészítése. A tervek szerint kétvágányú, villamosított, 100-120 km/h sebességre alkalmas pálya épül, részben új nyomvonalon, illetve egy új dunai átkelőre is szükség lesz.
Szerző(k): Sánta AndrásNem sokkal azután, hogy a korábbi közlekedésért felelős államtitkár több alkalommal is élesen bírálta a MÁV-ot és tíz vonalon leállt a vasúti közlekedés, Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy olyan vasútfejlesztési programot visz a kormány elé, ami pályafelújításra és új járművek beszerzésére vonatkozik. A politikus hozzátette, a beruházás több mint 6000 milliárd forint is lehet, amire a jelenlegi költségvetésben ugyan nincs pénz, de szerinte pénzpiaci eszközökkel és Uniós forrásokkal ez megoldható.
Szerző(k): Zádori BenceA hazai közlekedési ipar valaha volt legnagyobb megrendelése eredetileg háromoldalú, orosz-magyar-egyiptomi projekt volt, viszont az időközben bekövetkezett nagy geopolitikai változások miatt mára kizárólag a Ganz-MÁVAG felelős a teljesítésért.
Szerző(k): EconomxEurópai, azon belül is francia technológia bevonását javasolja Orbán Viktor a Budapest-Bukarest gyorsvasút megvalósításánál. A miniszterelnök a héten tárgyalt Marcel Ciolacu román kormányfővel, ahol felek egyetértettek abban, hogy szükség van egy ilyen típusú infrastruktúra kiépítésére a két ország között. A fővárosokat összekötő vonal megépítésére az Európai Unió 2040-ig adna időt, a románok és a magyarok is komolyan gondolják a projektet, de Romániában a magyarnál is rosszabb állapotban vannak a vasúti pályák, ráadásul az Orbán-kormány nemrég különített el jelentős plusszforrásokat a Budapest-Belgrád vasútvonalra, ott 2025 a megvalósítás céldátuma.
Szerző(k): Németh TamásVitézy Dávid korábban Lázár János építési és közlekedési minisztert bírálta a Nyugati pályaudvar felújításának lefújása és a főváros-vidék ellentét szítása miatt. A korábbi közlekedési államtitkár most ismét kritikát fogalmazott meg a hazai vasúti hálózat fejlesztésével kapcsolatban.
Szerző(k): EconomxA vasúti pálya megépítése nem lehetetlen feladat, de száz év alatt mégis annak bizonyult. Balatonakarattya és Balatonaliga között a senki földje található, pedig utazási igény lenne, hiszen ott van pár kilométere Siófok kórházzal, bevásárlási és szórakozási lehetőségekkel.
Szerző(k): Economx