Újabb közvetlen járat indul Budapestről, ezúttal az Egyesült Államokba. Jövő májustól az American Airlines repíti a magyarokat Philadelphiába.
Szerző(k): EconomxÚjabb gigacég került a szőnyeg szélére, miután a Gazdasági Versenyhivatal a Ryanair és a Booking után az Airbnb-vel szemben is versenyfelügyeleti eljárást indított. Versenyjogi szemüvegen át úgy tűnik, ha már javában tart a nyári vakáció és ennek megfelelően sokan utaznak, a hatóság igyekszik megvédeni a fogyasztókat. Igaz, az csak a következő hónapokban dől el, hogy a feltételezett jogsértés bizonyítható-e az online szálláshely-közvetítő platform esetében.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA bővítésekkel a Wizz Air szófiai kapacitását évi 1,29 millió ülőhelyre növeli, piaci részesedését pedig Bulgáriában 29 százalékra növeli.
Szerző(k): EconomxA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V.-vel szemben. A nemzeti versenyhatóság gyanúja szerint a holland multinacionális vállalkozás a szakmai gondosság követelményét sértő tájékoztatást nyújtott egyes szolgáltatásainak díjaival kapcsolatosan, illetve megtévesztette a fogyasztókat a Genius programjában elérhető kedvezményekkel kapcsolatban.
Szerző(k): Farkas TiborA Kiwi.com foglalási adatai alapján a 2025-ös Sziget Fesztivál hetében látványosan több lengyel, cseh és dán fiatal érkezik Budapestre, mint tavaly. A legtöbben augusztus 5-én repülnek hazánkba, a jegyek átlagára 135 euró volt.
Szerző(k): H. B.Versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben a Gazdasági Versenyhivatal, miután azt gyanítja, hogy az online foglalások során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat a légitársaság. A hatóság szerint a vállalat pszichés nyomásgyakorlással tereli a jegyvásárlókat a drágább szolgáltatási csomagok felé. Három hónap áll rendelkezésre az eljárás lefolytatására, ez azonban indokolt esetben akár kétszer két hónapra is meghosszabbítható.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsMa már nemcsak az számít, hová utazunk, hanem az is, hogyan mutat majd az a közösségi médiában. Egy friss, országos kutatás szerint a közösségi média nemcsak inspirációs forrás, hanem döntő tényező is az úti cél kiválasztásában – különösen a fiatalabb generációk körében. A Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív felmérés arra is rávilágít, hogy tudatosabbak vagyunk az utazásaink során: egyre többen kötnek utasbiztosítást, és egyre fontosabb szerepet játszik a digitális kényelem is.
Szerző(k): H. B.Egyre többen választják a tavaszi vagy őszi utazást a nyári helyett, ez ugyanis sok esetben olcsóbb és nyugalmasabb. Görögországban is észrevehető ez a tendencia, mind légitársaságok, mind turizmussal foglalkozó statisztikák esetében.
Szerző(k): Benkó Eszter