A Tesco inflációs nyomásra áprilistól 7 százalékkal emeli mintegy 220 ezer áruházi dolgozó órabérét Nagy-Britanniában, hogy a megnövekedett megélhetési költségek mellett is fenntarthassák életszínvonalukat.
Szerző(k): Varga CsengeA Lidl szerint a Tesco ellopta híres logóját, a sárga kört, ezért védjegy- és szerzői jogsértés vádjával fordult bírósághoz.
Szerző(k): Varga CsengeNégyszeresére nőtt a Lidl nyeresége a legutóbbi üzleti évben az Egyesült Királyságban, mialatt árbevétele 1,5 százalékkal bővült. A legutóbbi hónapban a lánc 58 millió font értékű vásárlást „nyert el” a nagy élelmiszerboltoktól az elmúlt hónapban.
Szerző(k): Molnár CsabaA horvát kiskereskedelem legdominánsabb szereplője tavaly is a Konzum Plus volt, 20-30 százalékos piaci részesedéssel – derül ki a horvát versenyhivatal elemzéséből. A legnagyobb haszonkulccsal pedig a pékárut és a cukrászati termékeket értékesítették a boltok az országban.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennEgy évek óta levásárolt fogyasztói kosár árváltozásából az derül ki, hogy a legolcsóbb félbarna kenyér ma Magyarországon az áruházláncok átlagárai alapján éppen kétszer annyiba kerül mint egy évvel ezelőtt. Az átlagos inflációra is durva adat jött ki.
Szerző(k): Komócsin SándorA németországi Lidlben 16 euró kilója, a magyarországi üzletben pedig közel tízezer forint. Hasonló az arány a banánnál, és a vagdalt is drágább a magyarországi boltban.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonAz Egyesült Királyság nagy szupermarketei 170 millió fontot veszítettek az Aldi ellen, eközben a német diszkontlánc folyamatosan növeli brit piaci részesedését.
Szerző(k): Molnár CsabaAz energiaválság miatt többen felhagytak a növénytermesztéssel Európában, a kiskereskedelmi üzletek pedig inkább Törökországból szerzik be az élelmiszert.
Szerző(k): Vámosi Ágoston