reklámpiac

10.
22.
11:14
Hónapról hónapra tömegével ömlenek a nézőkre az új reklámok

Hónapról hónapra tömegével ömlenek a nézőkre az új reklámok

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanács tanulmányából.

Szerző(k): Rácz Gergő
07.
08.
19:12
Már a videójátékokat is megszállhatják az idegesítő hirdetések

Már a videójátékokat is megszállhatják az idegesítő hirdetések

A videojáték-ipar vezető szereplői elsőként kötöttek partnerséget egy amerikai reklámcég tulajdonában lévő új platformmal, így zöld utat kaphatnak a PC-s és konzolos játékokba integrált hirdetések. Az EA cáfolja, hogy szerződést kötött.

Szerző(k): Nagy Martin
12.
04.
08:00
A Covid után jön a "sütiapokalipszis" - mit lehet tenni?

A Covid után jön a "sütiapokalipszis" - mit lehet tenni?

Miközben a koronavírus-járvány az egész üzleti világot felkavarta, komoly változások is zajlanak a hirdetési iparban. A közelmúltban még az olyan jogszabályváltozások okoztak fejfájást a cégvezetőknek, mint a GDPR vagy az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelv (ePrivacy), most egy újabb jelentős változás lóg a levegőben: a "sütiapokalipszis". Két éven belül ugyanis a harmadik féltől származó sütik (cookie-k) el fognak tűnni, ami óriási fenyegetést jelent a reklámcégekre nézve. Mit kezd ezzel a helyzettel a piac egyik meghatározó szereplője, az internetes közönségméréssel foglalkozó lengyel kutatócég, a Gemius? Többek között erről mesélt a Napi.hu-nak adott interjújában Lukas Vinkler üzletfejlesztési menedzser, aki a magyarországi terveikről is beszélt.

Szerző(k): Szabó Zsuzsanna
10.
16.
17:12
A reklámcégeket sem kíméli a járvány

A reklámcégeket sem kíméli a járvány

A reklámszövetség szerint a teljes kommunikációs iparág 148,8 milliárd forintos visszaeséssel számolhat az idén.

Szerző(k): Rácz Gergő
05.
29.
12:06
Megkerülhetetlen lett az online a hirdetési piacon

Megkerülhetetlen lett az online a hirdetési piacon

A járványhelyzet okozta megnövekedett képernyőfogyasztás újabb fordulatot hozott az amúgy is folyamatos változásban levő magyarországi reklámpiac számára. Már a kampánytervezésben is érdemes a reklámpiacnak a kisebb költségvetést igénylő, de heti szinten gyakorlatilag azonos sokaságot elérő online hirdetések felé fordulnia. Az új trend az, hogy már nem médiatípusok alapján kell választaniuk a piaci szereplőknek – a képernyők egyre közelebb kerülnek egymáshoz a reklámkampányok szempontjából is.

Szerző(k): Szabó Dániel
05.
07.
22:12
A média- és kommunikációs piacon 150 milliárdos visszaesés jöhet idén

A média- és kommunikációs piacon 150 milliárdos visszaesés jöhet idén

A média- és kommunikációs piacon átlagosan 38 százalékos visszaesést várnak az iparági szereplők az idén - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségeivel közös közleményében az MTI-vel.

Szerző(k): Domokos Erika
03.
15.
15:04
Hiába szeretjük a Google-t, ha megfojt

Hiába szeretjük a Google-t, ha megfojt

Az Európai Bíróság egyet ide, egyet oda jellegű ítéletet hozott a magyar reklámadó ügyében a közelmúltban: a hazai reklámadó szabályozását egy részről túl szigorúnak tartják a Google-lel szemben, de közben meg azt mondják, hogy lehet fizettetni a szoftvercéget. A magyar reklámpiac kiegyensúlyozatlanságán ez mit sem fog változtatni, pedig a versenytársak joggal mondják, hogy baj van.

Szerző(k): Szabó Dániel
02.
13.
10:59
Elkezdenek költeni a cégek a kormány helyett a reklámpiacon

Elkezdenek költeni a cégek a kormány helyett a reklámpiacon

A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül az idén, főként a versenyszférának köszönhetően, mivel 2020 a politikai reklámköltések szempontjából várhatóan csendesebb időszak lesz a választási évnek számító 2019-nél - olvasható a Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzésében, amit csütörtökön jutattak el az MTI-nek.

Szerző(k): Szabó Dániel
11.
14.
10:59
Messze az állam költi a legtöbbet reklámra

Messze az állam költi a legtöbbet reklámra

A magyar reklámpiac növekedésének alapját továbbra is az állami szervezetek költései biztosítják, miközben a piaci szereplők nem fordítottak többet reklámra tavaly, mint 2018 előtt. A három vezető, állami hirdető a hazai piacon a Miniszterelnöki Hivatal, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt.

Szerző(k): Rácz Gergő
04.
05.
12:04
Lábon lövik magukat a cégek, akik erre nem figyelnek

Lábon lövik magukat a cégek, akik erre nem figyelnek

A médiafogyasztóknak néha fel sem tűnik, de máskor botrányokhoz vezet egy-két rosszul elhelyezett hirdetés. A légi szerencsétlenségek mellett virító repülőjegyhirdetés, vagy a terrortámadásról szóló hírbe becsúszott fekete pénteki akciók reklámja nemcsak ízléstelen, de hatalmas kárt okozhat egy-egy márkának. A hazai hirdetési piacon a márkabiztonság ezen aspektusára egyelőre kevés cég figyel, pedig az Indamedia Sales és a Whitereport közös kutatása alapján itthon sem vehetik ezt félvállról sem a legnagyobb, sem a legkisebb márkák. A kvalitatív felmérés eredményeiről, valamint a brand safety fontosságáról beszélgettünk Incze Kingával, a szakértői interjúk készítőjével.

Szerző(k): Szabó Dániel