A kormány a saját olajcégét, a Molt és a hazai kisvállalkozókat hozta lehetetlen helyzetbe az üzemanyagok árának befagyasztásával, a külföldi multikat az intézkedés kevésbé érinti - írja a Szabad Európa.
Szerző(k): Szász PéterAmikor a kormány ársapkát tesz a benzinre és a gázolajra, akkor egy olyan piacba avatkozik be, ahol komoly verseny van a szereplők között. Bár az látszik, hogy a magyarok szinte bármennyit hajlandóak kifizetni, ha autózásról van szó, mégis árérzékeny területről beszélünk. Elég csak arra gondolni, hogy egy-egy combosabb drágulás előtt milyen sokan töltik tele a tankot. Hétfőn pedig, amikor a benzin átlagára 26, a gázolajé 32 forinttal csökken, egycsapásra megszűnik a verseny és azoknak a stratégiáknak a nagy része, amelyekkel a kutak az autósokat megfogják értelmüket vesztik.
Szerző(k): Szász PéterA kormány nem egyeztetett az üzemanyagtöltő-állomások képviselőivel mielőtt 480 forintban maximálta a benzin és a gázolaj árát - írja a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ), amely attól tart, hogy a döntés késleltetheti a tervezett beruházásokat, és rontja a vállalkozások teljesítményét.
Szerző(k): Szász PéterRatatics Péter, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) új elnöke - írja az MTI.
Szerző(k): Szász PéterAz elmúlt hét nem volt túl örömteli az autósok számára, hiszen mind a gázolaj, mind pedig a benzin két lépcsőben drágult. Ezért nagy részt a hurrikánok tehetőek felelőssé, így viszont érdekes, hogy miért a magyar árak emelkedtek az egyik legnagyobb mértékben Európában.
Szerző(k): Szász PéterA korábbi hónapokhoz képest jelentősen emelkedett a benzin és a gázolajfogyasztás szeptemberben, azelőtt, hogy a kormány olajárhoz kötött jövedéki adó-emelése megdobta volna az árakat. A szeptemberi \"betárazás\" okos döntés lehetett, de az árak már akkor is növekedtek, csak nem az adók, hanem a tornádók miatt.
Szerző(k): Szász PéterSzokatlan helyzetet teremtett a magyar üzemanyag jövedéki adó-emelése. Ennek eredményeként a világon alig van már olyan ország, ahol ennél nagyobb mértékű lett volna a drágulás egyik hétről a másikra. Ez régiós helyezésünkön is sokat rontott.
Szerző(k): Szász PéterAz üzemanyagok fogyasztása 6,1 százalékkal emelkedett a magyar piacon az idei első fél évben, meghaladta a 1 milliárd 589 millió litert, ezen belül a gázolaj kereslete 7,0 százalékkal, a benziné pedig 4,7 százalékkal nőtt - ismertette Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) főtitkára a legfrissebb adatokat csütörtökön.
Szerző(k): MTI