Az élelmiszeripar után már az európai kozmetikai ágazatban is érzékelik a gyártók az ukrajnai háború hatásait, hiszen a termékeik előállítása során eddig Ukrajnából származó gabonákat használtak. A nyersanyaghiány miatt az árak is emelkednek, melyet hamarosan a fogyasztók fognak megfizetni.
Szerző(k): Ambrus-Nagy BoglárkaSokan szembesülhetnek azzal, hogy kedvenc termékeiket nem találják a drogériákban vagy a nagyobb áruházláncokban. Ez igaz minden európai boltra: a butilfenil-metilpropionál nevű szintetikus anyagot tartalmazó termékeket ugyanis március 1-től tilos értékesíteni Európában és az Egyesült Királyságban is.
Szerző(k): Tér DiánaA Lush kozmetikai cég közölte, hogy mivel az országban dolgozó munkatársai osztják "a környezetvédelem, az állatok jogai, a társadalmi igazságosság és a béke értékeit", nyitva tartják üzleteiket.
Szerző(k): Szász PéterElég nagy információs káosz tapasztalható Magyarországon a biokozmetikumokkal kapcsolatban, sokan első ránézésre elhiszik a 100 százalék természetes jelzőket anélkül, hogy megkérdeznék: vajon minek a 100 százaléka természetes? "Attól, mert egy flakonra ráírják, hogy organic skincare, még nem lesz bio. A piacon lévő kozmetikai márkáknak csak mintegy 10 százaléka tanúsítottan organikus" - mondta el Gyovai Viola okleveles biológus, a Magyar Tudományos Akadémia kandidátusa.
Szerző(k): Domokos ErikaEgyre kevésbé nyúlnak alapozóhoz és rúzshoz a latin-amerikai és a kínai nők, ezért megcsappantak az Estée Lauder eladásai.
Szerző(k): Tér DiánaA L'Oreal francia kozmetikai óriás a szakértők által vártnál jóval nagyobb mértékben növelte bevételét az idei harmadik negyedévben.
Szerző(k): Domokos ErikaHelia-D & Nóra néven működik majd Ördög Nóra televíziós műsorvezető és Budaházy Péter közös vállalkozása, amelynek első termékeit 2022 elején dobják a piacra.
Szerző(k): Tér DiánaElemzők által vártnál nagyobb lett az Estée Lauder bevétele a cég június végével zárult pénzügyi negyedik negyedévében, elsősorban annak a hatására, hogy nőtt a sminktermékek iránti kereslet.
Szerző(k): Szász PéterKözel nyolcvanféle kozmetikumból eddig mindössze egy gyártója nem tudta hitelt érdemlően igazolni, hogy terméke valóban természetes lenne. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt országos fogyasztóvédelmi ellenőrzés szerint a "natúr", "bio" vagy "vegán" megjelölések többnyire joggal szerepelnek az arckrémek csomagolásán.
Szerző(k): Csernátony Csaba