koncesszió

09.
01.
18:16
A sztrádák új magánüzemeltetője átvette az állami dolgozókat és megvette a gépeket is

A sztrádák új magánüzemeltetője átvette az állami dolgozókat és megvette a gépeket is

A hazai autópályák állam helyetti új, magánüzemeltetője azt ígéri, hogy javul majd a szolgáltatás színvonala, ha pedig nem az elvárásoknak megfelelően teljesítenek, csökkenthető a nekik járó összeg. Az viszont már üzleti titok, hogy mennyivel - írja az rtl.hu. A koncessziójogosult szerint az is üzleti titok, mennyiért vették meg az utak fenntartásához szükséges gépeket és eszközöket az államtól.

Szerző(k): Domokos Erika
09.
01.
14:03
Mától a koncesszorok kezelik a magyar autópálya-hálózatot

Mától a koncesszorok kezelik a magyar autópálya-hálózatot

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szeptember elsején 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től - közölte az MKFI csütörtökön az MTI-vel.

Szerző(k): Szabó Dániel
09.
01.
07:08
Sokat változik az élet csütörtöktől

Sokat változik az élet csütörtöktől

Változásokban gazdag nappal indul az ősz Magyarországon: csaknem 400 ezer eddigi katázó kezd új életet, érkeznek az első emelt rezsiszámlák a háztartásokhoz, drágul az iskolai menza és a nyelvoktatás, és még a tojás ára is nő. Miközben többe kerül a bliccelés a fővárosban, az autópályákat egy magáncég fogja ezentúl üzemeltetni.

Szerző(k): Domokos László
08.
25.
10:14
Egy hét és az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kezeli a magyar autópályákat

Egy hét és az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kezeli a magyar autópályákat

A kormány által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen 1237 kilométeres gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetési feladatát adja át az állam 2022. szeptember 1-től - írja a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Szerző(k): Szász Péter
08.
10.
17:53
Koncessziós lett az út, bukott a közbeszerzés nyertese

Koncessziós lett az út, bukott a közbeszerzés nyertese

Már közbeszerzést - nyílt versenyeztetést - kiírni se érdemes: az állam 35 évre kiszervezte az utak fenntartását és építését egy konzorciumnak. Hiába nyerte meg az EuroAszfalt Kft. az M44-es gyorsforgalmi út kunszentmártoni csomópontjának a kivitelezését, a tendert lefújták, mert az út része lett az országos közútkoncessziónak.

Szerző(k): Németh Géza
08.
05.
14:46
Jogi tanácsadókat szerződtetett a koncessziós iroda

Jogi tanácsadókat szerződtetett a koncessziós iroda

Többek között jogi-hatástanulmányok készítésére és akkreditált közbeszerzési szaktanácsadói feladatokra szerződtetett ügyvédi irodát a Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Koncessziós Iroda.

Szerző(k): Németh Géza
07.
15.
13:15
Eldőlt: tényleg a Mol Nyrt. lesz a főkukás Magyarországon 35 évig

Eldőlt: tényleg a Mol Nyrt. lesz a főkukás Magyarországon 35 évig

A koncessziós pályázatot a Mol Nyrt. nyerte el, így a jövőben a társaság látja el az állami hulladékgazdálkodási közfeladatot - adta hírül a Technológiai és Ipari Minisztérium.

Szerző(k): Domokos László
07.
08.
06:20
Tragikus baleset kellett ahhoz, hogy az állam visszavegye az autópályák fenntartását

Tragikus baleset kellett ahhoz, hogy az állam visszavegye az autópályák fenntartását

Genovában megkezdődött, majd el is napolták a 2018-as hídomlás miatti pert, amelynek 59 vádlottja van. A völgyhídon autópálya futott, alatta utak és lakóházak álltak, gyalogosok közlekedtek, amikor leszakadt; 43-an haltak meg. A tragédia következményeként az Olasz Autósztráda-társaság visszakerült (20 év után) állami tulajdonba.

Szerző(k): Domokos Erika
06.
29.
18:03
Koncesszióba adja pécsi naperőművet az MVM

Koncesszióba adja pécsi naperőművet az MVM

Mintegy 10 megawattnyi naperőműkapacitás került az állami MVM-hez.

Szerző(k): Németh Géza
06.
27.
08:33
Így kell 6-7 milliárdos befektetéssel 8000 milliárdot kaszálni

Így kell 6-7 milliárdos befektetéssel 8000 milliárdot kaszálni

Bombaüzletnek látszik az autópályák üzemeltetése, amelyet sajtóhírek szerint a kormányhoz közeli két nagyvállalkozó szerzett meg. A kiadás elhanyagolható a bevételhez képest, a haszonkulcs ismeretlen.

Szerző(k): Komócsin Sándor