Nemzetközi együttműködésekkel fejleszthető a magyar járműipar, a rendszerintegrációt elsősorban a visegrádi országokra kell kiterjeszteni - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán Budapesten, az Automotive Hungary 2017 kiállítás megnyitóján.
Szerző(k): Dzindzisz SztefanAz első három negyedévben 3,15 százalékkal kevesebb, 231 558 járművet gyártott a francia Renault tulajdonában levő Dacia, amely a legnagyobb gépkocsigyártó Romániában - adta hírül az MTI.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA német cég még a nyár folyamán jelentette be, hogy az elkövetkező években 20 új elektromos modellel áll elő, az első gyártása pedig már 2018-ban megkezdődhet. Ennek kapcsán szerdán újabb fontos bejelentés érkezett: az elektromos autókat a vállalat összes gyárában, így a magyar üzemben is gyártani fogják - értesült a portfolio.hu.
Szerző(k): K. Kiss GergelyElképzelhető, hogy a Bosch értékesíti a hagyományos személyautókhoz gyártott kormányoszlopokkal foglalkozó üzletágát, amely a magyar piacon is jelen van. A lépés a gyár egri telephelyét is érintheti - írja a Világgazdaság.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA Daimler, a világ vezető luxusautó-gyártója azt tervezi, hogy öt éven belül a Mercedes-Benz márka minden modelljéből tud majd elektromos vagy hibrid meghajtású változatot kínálni vevőinek.
Szerző(k): K. Kiss GergelyRepülőgépgyárat épít Pécsen a magyar tulajdonú Magnus Aircraft Zrt., az 5,16 milliárd forintos beruházáshoz 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad a magyar kormány - írja az MTI Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter bejelentése alapján.
Szerző(k): Szász PéterA világ egyik legnagyobb járműalkatrész-gyártója, a Magna állítólag már építési engedélyt is kapott arra, hogy Magyarországon építse fel új autófestékgyárát. A szlovén sajtóban már temetik a helyi gyárlétesítést, a magyar helyszín viszont még nem ismert, csak találgatások vannak.
Szerző(k): Szabó DánielMartin Schulz, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) kancellárjelöltje az őszi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választásokra azt javasolja, hogy vezessenek be Európában kötelező kvótát az elektromos autókra, arról azonban nem nyilatkozott, hogy meddig és mekkora arányt kellene elérniük az elektromos járműveknek a kontinensen.
Szerző(k): Szepesi Anita