fogyasztó

05.
18.
12:29
Lecsapott a versenyhivatal: rejtély, titok és rejtett költség

Lecsapott a versenyhivatal: rejtély, titok és rejtett költség

Rejtett költségekkel befolyásolhatja a fogyasztókat az egyik legismertebb jegyértékesítő oldal. A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az egyik legnépszerűbb jegyportál, az Eventim hazai üzemeltetőjével szemben, mivel bizonyos költségekről vélhetően nem tájékoztatja kellő időben a felhasználókat.

Szerző(k): Drávucz Péter
05.
05.
16:07
Az akciókon túl, azért más is kellene az élelmiszerárak letöréséhez

Az akciókon túl, azért más is kellene az élelmiszerárak letöréséhez

Meglepte az áruházláncok képviselőjét a pénteken közzétett, újabb rossz adat a boltok márciusi forgalmáról, a kereskedők ugyanakkor készek együttműködni a kormánnyal a tervezett árszabályozásnál nagyobb, önkéntes akciók bevezetésével is.

Szerző(k): Economx
05.
03.
13:28

Így használd külföldön a bankkártyád: jegybanki jó tanácsok nyaralóknak

Kommunikációs kampányt indított a Magyar Nemzeti Bank annak érdekében, hogy a nyári külföldi utazások alatt miképp és hogyan használjuk bankkártyákat – derül ki a jegybank, a Napi-hu-nak eljuttatott közleményéből.

Szerző(k): Drávucz Péter
04.
26.
11:47
Nem panaszkodhat a vásárlási kedvre a világ legnagyobb szoftvervállalata

Nem panaszkodhat a vásárlási kedvre a világ legnagyobb szoftvervállalata

A Microsoft 9 százalékos nyereségnövekedésről jelentett a New York-i tőzsde keddi kereskedésének leállítása után, az eredményjavulásban jelentős szerepe volt a felhőszolgáltatást nyújtó ágazat erőteljes bevételnövekedésének.

Szerző(k): Varga Csenge
04.
21.
11:03
Megdöbbentő következtetésre jutott a GVH: mutatjuk, miért ilyen drága a tej és a sajt

Megdöbbentő következtetésre jutott a GVH: mutatjuk, miért ilyen drága a tej és a sajt

Elsősorban a nyerstej felvásárlási árának meredek emelkedése miatt nőtt Magyarországon közel kétszeresére a tej és tejtermékek ára, de a dráguláshoz hozzájárult az árstop, a kereskedők árpolitikája és a termelők, valamint a feldolgozók költségnövekedése is. A Gazdasági Versenyhivatal jelentésében ugyanakkor rámutatott: a Tej Terméktanács árprognózisa jelentősen felhajtotta az árakat.

Szerző(k): Nagy Kristóf
03.
06.
14:45
Megtriplázódott rezsiköltség: tízből nyolc vállalat küzd a fennmaradásért

Megtriplázódott rezsiköltség: tízből nyolc vállalat küzd a fennmaradásért

Minimum a háromszorosára nőtt a legtöbb hazai cég energiaköltsége tavaly. A megemelkedett díjak arra késztették a társaságokat, hogy áthárítsák a költségeket a vevőkre, illetve energiahatékonysági beruházásokba kezdjenek.

Szerző(k): Varga Csenge
02.
07.
17:10
Uralta az Apple az okostelefonok piacát, tartolt az iPhone

Uralta az Apple az okostelefonok piacát, tartolt az iPhone

Az érett okotelefonok kiválasztásánál az érett felhasználók elsősorban a drága, magas műszaki tartalmú és sokáig használható eszközöket részesítik előnyben. Ez pedig az Apple iPhone piacát erősítette tovább.

Szerző(k): Economx
02.
02.
07:01
Egy fincsi rovarpöri? Európa köszöni, nem kér belőle!

Egy fincsi rovarpöri? Európa köszöni, nem kér belőle!

Felgyorsultak az elmúlt években azok az innovatív élelmiszeripari fejlesztések, amelyek a hagyományos hús kiváltására alkalmas, széles körben elfogadottá tehető alternatív fehérjeforrásokkal akarnak betörni az élelmiszerek piacára. A klímaváltozás miatt felerősödő aggodalmak és az élelmiszerreformra vonatkozó tervek ugyanakkor kevésnek bizonyulnak, ha arról kell dönteni, lemondunk a húsról. Éppen ezért a rovarok is legfeljebb részben, közvetve lehetnek a jövő fehérjeforrásai.

Szerző(k): Nagy Kristóf
01.
05.
12:11
A kontinensen Magyarországon voltak a legalacsonyabb rezsiárak 2022-ben

A kontinensen Magyarországon voltak a legalacsonyabb rezsiárak 2022-ben

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) nemzetközi ár-összehasonlító vizsgálata szerint a magyar háztartások rezsiköltségei 2022 utolsó hónapjában is a legkedvezőbbek voltak Európában.

Szerző(k): Gecsei Ádám
12.
22.
15:15
Lidl: Az év végi roham alatt is a vásárló az első

Lidl: Az év végi roham alatt is a vásárló az első

Ahogy közelednek az év utolsó napjai, az ünnepek előtti rohanásban egyre többek számára alapvető szemponttá válhat a mindig friss, széles és átgondoltan strukturált választékot kínáló élelmiszeráruház közelsége. A kényelmes kiszolgálás mellett a kiváló ár/érték arány, sőt, a pénztárosok kedves mosolya is a vásárló alapélményét jelenti. A mindent átható hatékonysággal képviselt dinamizmus piacvezetővé, a fogyasztói igényekre azonnal reagáló, figyelmes kereskedelmi szemlélet pedig olyan márkává tette a Lidl-t, amelyet a vásárlók igazán szeretnek.

Szerző(k): Economx