Tény, hogy idén többen jelentkeztek tanárképzésre, mint tavaly. Ugyanakkor a teljes felvételiző létszámot tekintve nem éri el a négy százalékot a most tanári szakokra felvettek aránya. Ezen belül is sokkolóan alacsony a természettudományos tárgyakat tanító pedagógusi pályára készülők száma. Joggal merül föl a kérdés: a magyar gyerekeket a közoktatásban ma ki tanítja, és ki fogja tanítani környezetismeretre, biológiára, földrajzra, fizikára és kémiára?
Szerző(k): Hercsel AdélHiába az idei rekord magas felvett diákszám, van olyan felsőoktatási intézmény az országban, ahol a természettudományos szakpárok egyikét sem indítják el a tanárképzésben. Nemes egyszerűséggel azért, mert ezekre az idén egyetlen felvételiző sem jelentkezett. Az ELTE-n is mindössze öten jelentkeztek kémiatanár szakra a mostani felvételi időszakban.
Szerző(k): Hercsel AdélMagyarország egy összeszerelő műhely lett, mondta a Napi.hu-nak Ábrahám László, az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ) elnöke. Kiemelte: ha egy tollvonással rendbe tennék az oktatást, akkor is 8-10 évre lenne szükség, hogy még több mérnök legyen a magyar munkaerőpiacon.
Szerző(k): Koncsek RitaElőször 2022-ben hirdettek és indítottak az egyetemek Z-szakként emlegetett természettudomány-környezettan tanári képzést, idén hat egyetem próbálkozik az új tanári szakkal.
Szerző(k): Horváth Tibor