Beindult a hazai élelmiszerláncok versenye a fogyasztókért, amire a kötelező akciózás is rátett pár lapáttal. Mutatjuk az Aldi, a Lidl és a Penny forgalmát üzletlánconként.
Szerző(k): Varga CsengeSorozatban negyedik alkalommal nyerte el „Az Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője” díjat a Lidl. A diszkontlánc számos más elismerést is bezsebelt Az Év Boltja 2023 versenyen, beleértve a közönségdíjat is ami egyértelmű visszajelzése a vásárlók elégedettségének.
Szerző(k): EconomxJelentősen hozzájárul a fogyasztói árak tartós csökkenéséhez a Lidl. A diszkontláncnál január óta félezer termék ára csökkent tartósan. Az alacsonyabb árakat júniustól tovább hűtik a 20-50 százalékos akciók, de a spórolás itt sem áll meg: a Lidl Plus programban elérhető kuponok és a számla végösszegéből nyújtott kedvezmény sem vész el.
Szerző(k): EconomxAz Aldi 240 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre eddig, és már több mint 6000 munkavállalót foglalkoztat. Az Aldi Süd csoport leányvállalataként 15 évvel ezelőtt nyitották meg első öt magyarországi üzletüket.
Szerző(k): Varga CsengeOlcsóbbak lettek a pékáruk, a haltermékek és egyes húskészítmények is, a kedvezmény mértéke 5 és 40 százalék közötti.
Szerző(k): EconomxAz Egyesült Királyságban az élelmiszerár-infláció a február 19-ig tartó négy hétben 17,1 százalékot ért el, szemben a januári 16,7 százalékkal, ami a legmagasabb szint a Kantar 2008-as adatfelvételének kezdete óta. Az áremelkedés azt jelenti, hogy az átlagos éves bevásárlás 811 fonttal (350 ezer forint) emelkedik.
Szerző(k): Horváth TiborA Tesco inflációs nyomásra áprilistól 7 százalékkal emeli mintegy 220 ezer áruházi dolgozó órabérét Nagy-Britanniában, hogy a megnövekedett megélhetési költségek mellett is fenntarthassák életszínvonalukat.
Szerző(k): Varga CsengeAz inflációs fordulatot követően sok termék ára akár csökkenhet is az előrejelzések szerint. A bizakodó várakozásokra a napokban ráerősítettek a hazai diszkontláncok is azzal a bejelentéssel, hogy tartósan csökkentik a vaj árát. A 20 százalékos árcsökkentés mindenképpen örömteli lépés, ugyanakkor a vaj ára egy év alatt közel 80 százalékkal nőtt Magyarországon. A többi uniós országhoz képest kétszeres hazai áremelés nem magyarázható csak a piaci okokkal. A kiugró adat arra viszont magyarázatul szolgál, miért vizsgálódik a versenyhivatal a boltláncoknál.
Szerző(k): Nagy KristófA Tej Terméktanács adatai szerint az Európai Unióban már hónapok óta csökken a vaj, a tejszín és a sajtok ára. A decemberi felvásárlási, 222 forintos átlagos tejár hamarosan akár 180 forintos is lehet. Erre alapozva beszélnek 20 százalékos árcsökkenésről. Ezzel összefüggésben a vaj, a tejszín és a sajtok ára is csökken az unióban.
Szerző(k): Horváth Tibor