Január 16-tól megszűnik az Ügyfélkapu, helyette az Ügyfélkapu Plusz és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikáció váltja a korábbi rendszert az elektronikus ügyintézés terén. Cikkünkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az átállásról.
Szerző(k): Vermes ÁdámMár csak órái vannak hátra az Ügyfélkapunak, emiatt pedig kellemetlen meglepetés érheti azokat, akik egyetemre vagy főiskolára felvételiznek idén.
Szerző(k): Z. B.A Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikációt fejlesztő cég, az Idomsoft sajtótájékoztatóján kiderült, idén a szelfis azonosítástól kezdve az új digitális okmányokig milyen funkciókkal bővül az online ügyintéző alkalmazás. A fejlesztőkkel végigvettük a legnagyobb tévhiteket és tisztáztuk a félreértéseket is.
Szerző(k): Hercsel AdélA magasabb ügyfélforgalomra való tekintettel megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket. Az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kérik az emberektől, hogy már előtte töltsék le a telefonjukra a DÁP mobilalkalmazást.
Szerző(k): Vermes ÁdámA PDSZ Országos Választmánya a digitális átállás szükségességét, jelentőségét elismeri, azonban hét pontban összeszedték az ezzel kapcsolatos követeléseiket.
Szerző(k): L. K.Az Economx megkeresésére a fejlesztő cég többek között azt is elárulta, hogy hogyan állnak a mesterséges intelligencia integrálásához, illetve hogy terveznek-e offline is elérhető funkciókat beépíteni az alkalmazásba.
Szerző(k): Vermes ÁdámAz Economx kiderítette, mi történik abban az esetben, ha a felhasználó nem végzi el az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP-regisztrációt január 15-ig.
Szerző(k): Hercsel AdélHidvéghi Balázs egy írásbeli kérdésre adott válaszában jelentette ki, hogy a magyar emberek számára egyáltalán nem jelent nagy kihívást az új rendszerre váltani. Nyitrai Zsolt azt közölte, hogy már elérte az 1 millió főt a DÁP-ra regisztráltak száma.
Szerző(k): Vermes Ádám