Van-e értelme a magyar borpiacon high level kategóriájú borokat készíteni, és ha igen, akkor azt mikor illik meginni? Mindez az Egri Bikavér Ünnepi Napok kapcsán került szóba, mivel sajtóhírek szerint egy új, felső kategóriás bikavért fognak bemutatni. A Napi.hu friss videós podcastjában ma borról és borászatról beszélgettünk Gál Tibor borásszal.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÚjabb boripari vállalkozás ment csődbe, egy családi vállalkozás, amely a koronavírus-járvány alatt még jól prosperált, ennek megfelelően az elmúlt évet még nyereséggel zárta, mielőtt idén lecsapott volna rá a cégek réme: a csőd.
Szerző(k): Komócsin SándorElképesztő kínálatban bővelkedik a 800 millió forint feletti ársáv az ingatlanpiacon, ráadásul a Duna House által felsorolt példák többsége nem Budapesten található. A 833,8 millió forintért megvásárolt egykori Göncz-villa új tulajdonosa szinte bármit megvehetett volna.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonEmelkedni fognak a borok árai, és azt csak találgatják a szakértők, hogy emiatt visszaesik-e a fogyasztás. Az aszály komoly kárt okozott, de szerencsére nem akkorát, mint korábban gondolták.
Szerző(k): Komócsin SándorEgyelőre nem mutatkozik a nyári szárazság negatív hatása a Tokaj-hegyaljai borvidék induló, őszi szüreti szezonjában. Elkezdődött az aszúszedés is, a következő néhány hétben azonban még szükség van az indián nyárra jellemző meleg, napsütéses órákra.
Szerző(k): Molnár CsabaAz egyre gyakoribb hőhullámok miatt nemcsak a szőlők ideális érési ideje válik mind kiszámíthatatlanabbá, de akár a klímaváltozás okozta tűzvészek füstje mérgezheti a nedűk ízvilágát. Az időjárás kaotikussá válása átformálja a borokat; van, aki már azt állítja, hogy egyre kevésbé tudnak majd átmenni a kóstolási vizsgálatokon.
Szerző(k): Sasvári MarcellA Humusz Szövetség szerint a betétdíjas csomagolást már alig találni a nagyobb hazai üzletláncokban. A civil szervezet az államtitkársághoz fordult, a vásárlókat pedig arra kérik, jelezzék ezt az üzletláncok felé, hogy elég a pazarlásból.
Szerző(k): Koncsek RitaAzt, hogy mi a magyar bor problémája - aktuálisan is, tradícionálisan is - sokan, sokféle módon megfogalmazták már. Gyakran ezek az ülésponttal is összefüggésben vannak, de van, hogy azzal is, hogy az illető melyik borvidéket, bort, birtokméretet vagy éppen értékesítési szegmenst tekinti e témában a legfontosabbnak. A Napi.hu friss, videós podcastja ezek közül most egy tüske kibeszélésére vállakozott, amit nevezhetünk tágabb értelemben vett bormarketingnek is, bor biznisznek is, ám a lényeg egy rugó feszítéséről szól. Arról, hogy hogyan kellene ma jól eladni a magyar bort. Apropó is van, mivel az újonnan gründolt Tokaj Hegyalja Egyetem egy éppen ezt a témát felvállaló képzést indít. A podcastunk vendége Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÉvtizedeken át tartó munkával jutott el oda egy Szlovákiában élő magyar család, hogy borászatának termékei bárhol a világon piacképesek. Olyan borokat kínálnak, amelyeket az ínyencek keresnek.
Szerző(k): Komócsin Sándor