Olybá tűnik, az észak-európai akkuipari cégnek rövidesen befellegzik, ha az államtól nem kapnak időben segítséget, melynek összege átszámítva több mint 50 milliárd forintra rúg. Fellélegezhetnek a konkurens kelet-ázsiai gyárak?
Szerző(k): Sándor ZoltánFüstbe ment terv lehet az önálló európai akkugyártás felvirágoztatása: a svéd székhelyű Northvoltnak már a vezérigazgatója is lemondott, a vállalatot pedig csődeljárás alá vonták.
Szerző(k): H. A.Az akkugyártáshoz is kötődő távol-keleti cég nem épp a legrózsásabb negyedévét zárta, az elemzői várakozásokat is alulmúlta. A hazánkban is működő autógyártó azonban mégis derűlátó a közeljövőre nézve.
Szerző(k): Sándor ZoltánA több mint 500 milliárd forintból létrejövő kínai hátterű gyár fel is vette első ácsi munkatársát. A Komárom közelében épülő üzemhez tartozó akkuipari céget az aktuális piaci trendek nem rendítették meg, s jövő év második felében indulhat meg a próbatermelés.
Szerző(k): Sándor ZoltánA magyar ipari teljesítmény visszaesése országos méretű, ahogy azt a kiskereskedelemben is láthattuk. Szintén gondot jelent, hogy egyelőre nem látni, hogyan fog kilábalni a hazai járműgyártás, ráadásul Donald Trump megválasztott amerikai elnök kampányában még vámháborúról beszélt, ami újabb problémákat okozhat az amúgy is gyengélkedő európai autógyártásnak.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaBidenék jól láthatóan nem bízták a véletlenre, az egyik legnagyobb akkumulátor-feldolgozó üzem létrehozásához kellett a lépés.
Szerző(k): Sándor ZoltánÚj helyszínen, átnevezett tevékenységgel próbálkozik a szlovén cég, de már a tulajdonosok is összevesztek.
Szerző(k): T. E.Még ki se tört a kereskedelmi háború Kínával szemben, amikor az uniós seregek már azon tanácskoznak, hogyan tudnak levonulni a csatatérről, miközben Brüsszelben továbbra sincs döntés az elektromosautó-stratégiáról. Ráfázhat erre Magyarország? Erről is beszélgettünk a közgazdásszal.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba