Az EU-ban 15,4 százalékkal esett az új autók eladása júliusban 2021 azonos időszakához képest - adta hírül az európai autógyártók szakmai képviseleti szerve, az ACEA.
Szerző(k): Domokos LászlóAz európai áramkutak kétharmada a holland, francia és német utakon található, ezekban az országokban a villanyautók részesedése komolyabb az átlagnál. Vagyis a tölthető autók elterjedésének az ár- és hatótávproblémák mellett az is a gátja, hogy nem lehet elég helyen tankolni.
Szerző(k): Komócsin Sándor, Csernátony CsabaÁprilisban ötödével ment össze az uniós autópiac. Magyarország a középmezőnyben, Románia pedig az élen.
Szerző(k): Csernátony CsabaNemcsak az uniós autópiac van hátramenetben, a haszongépjárművek piacán is jelentős a visszaesés. Márciusban 25 százalékkal csökkentek az eladások.
Szerző(k): Csernátony CsabaMárciusban is folytatódott a forgalomba helyezett új autók számának csökkenése az EU-ban, elsősorban a beszállítói láncok fennakadásai miatt - adta hírül az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a brüsszeli ACEA.
Szerző(k): Domokos LászlóAz uniós piacon tavaly eladott új teherautók szinte mindegyike dízelmotoros volt.
Szerző(k): Csernátony CsabaMég soha nem helyeztek forgalomba olyan kevés új autót januárban az Európai Unióban, mint az idén januárban
Szerző(k): Csernátony CsabaAmikor ártalomcsökkentésről és környezetvédelemről van szó, sokaknak az elektromos vagy hibrid autók jutnak eszébe, hiszen valóban látványos változás megy végbe az utakon. Magyarországon már egészen megszokottá váltak a zöld rendszámos autók és az utcai töltőállomások, amelyek mellett két – kizárólag számukra fenntartott – parkolóhely van. A tölthető kocsik térnyerése a statisztikákban is látszik, ráadásul nem csak Nyugat-Európában – ahol nem probléma kifizetni az autók magasabb vételárát – de Magyarországon is.
Szerző(k): Szász PéterAz Európai Autógyártók Szövetségének igazgatója arra hívta fel az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságában ülő politikusokat, hogy felesleges az autóipari vállalatok sanyargatásán törni a fejüket, ha nem teszik hozzá az autózás infrastruktúrájáért felelős kormányok sanyargatását is.
Szerző(k): Komócsin Sándor