A Demokratikus Koalíció (DK) határozati javaslatot nyújt be, hogy a kormány kötelezze tisztességes ügyfélkezelésre a hatalmukkal visszaélő nagyvállalatokat – közölte a párt alelnöke szombaton a Facebook-oldalán.
„Mi baloldaliak az embereket képviseljük a profitorientált cégekkel szemben. A célunk egy igazságos, kiszámítható és átlátható szolgáltatási rendszer, ahol nem a szolgáltató diktál, hanem a fogyasztó is ugyanúgy érvényesítheti a jogait” – mondta az online sajtótájékoztatóján Rónai Sándor. Ezért a DK országgyűlési frakciója határozati javaslatot nyújt be, hogy véget vessenek annak „az embertelen gyakorlatnak, ami ma az állami és magánszolgáltatók ügyfélkezelését jellemzi".
Heti háromnapos nyitvatartás
A párt javaslata szerint minden szolgáltatónak – legyen szó bankról, biztosítóról, telekommunikációs cégről vagy akár állami hivatalról – kötelező lenne
- személyes ügyfélszolgálatot fenntartani legalább heti három napon keresztül,
- biztosítani, hogy telefonon öt percen belül ügyintézőhöz jusson az ügyfél,
- valamint a cégeknek 24 órán belül érdemben válaszolni kellene online megkeresésekre.
- Tilos lenne az egyoldalú szerződésmódosítás, és az apró betűs részt értelmezhetetlen szerződések alkalmazására felhasználni.
Továbbá fontosnak tartják, hogyha a szolgáltatás kimarad, vagy a szolgáltató hibázik, például tévesen számláz, akkor ne az ügyfélnek kelljen bizonyítania, hogy igaza van, hanem a szolgáltatónak – hangsúlyozta Rónai Sándor.
a javaslatunk benyújtásával világossá tesszük: nem tűrjük tovább, hogy Magyarországon a hatalom ne az embereket, hanem a szolgáltatókat szolgálja.
– húzta alá politikus. Aki szerint az elmúlt 15 évben a kormány magára hagyta a magyar embereket a cégekkel szemben. Ma egy nagy cég szinte mindent megtehet a ügyfeleivel szemben saját érdekeinek megfelelően: bezárhatja az ügyfélszolgálatot, leválthatja a telefonos ügyintézőit egy számítógépes menüre, vagy akár úgy is dönthet, hogy az ügyfélszolgálati telefonokat soha senki nem fogja többé felvenni - mondta a volt európai parlamenti képviselő, hozzátéve hogy
ezt ma senki nem ellenőrzi, ma senki nem bünteti meg az elérhetetlen cégeket.
Rónai Sándor ugyanilyen problémásnak jelölte meg az egyoldalú szerződésmódosításokat.
E-jótállás: nem tetszett neki a vásárlás folyamata, inkább átprogramozta
Miközben valódi digitális állampolgárokká és egyben digitális ügyfelekké válunk, léteznek még szűz, fehér földek a képzeletbeli digitális térképen, és ezzel együtt olyan fejlesztők, akik megtalálják a hiánypótló megoldásokat. Ilyen az E-jótállás nevű magyar kkv is: az alapító-ötletgazda, Frankó József mesélt a cégről és annak történetéről. Bővebben >>>Kapcsolódó
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jóváhagyták, jöhet a fogyókúrás pirula
Egy ember győzheti le választáson Zelenszkijt, ő az
Nordmann-láz: ezért kerül egyre többe a karácsonyfa
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Megvan az ítélet: fél évszázadnyi börtönt kapott az iskolai késelő
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Nagy a baj, válságban a közkedvelt fürdő
Meglepő számok jöttek ki: a kártyaadatok árulták el, hogy mennyi borravalót adunk