A Demokratikus Koalíció (DK) határozati javaslatot nyújt be, hogy a kormány kötelezze tisztességes ügyfélkezelésre a hatalmukkal visszaélő nagyvállalatokat – közölte a párt alelnöke szombaton a Facebook-oldalán.
„Mi baloldaliak az embereket képviseljük a profitorientált cégekkel szemben. A célunk egy igazságos, kiszámítható és átlátható szolgáltatási rendszer, ahol nem a szolgáltató diktál, hanem a fogyasztó is ugyanúgy érvényesítheti a jogait” – mondta az online sajtótájékoztatóján Rónai Sándor. Ezért a DK országgyűlési frakciója határozati javaslatot nyújt be, hogy véget vessenek annak „az embertelen gyakorlatnak, ami ma az állami és magánszolgáltatók ügyfélkezelését jellemzi".
Heti háromnapos nyitvatartás
A párt javaslata szerint minden szolgáltatónak – legyen szó bankról, biztosítóról, telekommunikációs cégről vagy akár állami hivatalról – kötelező lenne
- személyes ügyfélszolgálatot fenntartani legalább heti három napon keresztül,
- biztosítani, hogy telefonon öt percen belül ügyintézőhöz jusson az ügyfél,
- valamint a cégeknek 24 órán belül érdemben válaszolni kellene online megkeresésekre.
- Tilos lenne az egyoldalú szerződésmódosítás, és az apró betűs részt értelmezhetetlen szerződések alkalmazására felhasználni.
Továbbá fontosnak tartják, hogyha a szolgáltatás kimarad, vagy a szolgáltató hibázik, például tévesen számláz, akkor ne az ügyfélnek kelljen bizonyítania, hogy igaza van, hanem a szolgáltatónak – hangsúlyozta Rónai Sándor.
a javaslatunk benyújtásával világossá tesszük: nem tűrjük tovább, hogy Magyarországon a hatalom ne az embereket, hanem a szolgáltatókat szolgálja.
– húzta alá politikus. Aki szerint az elmúlt 15 évben a kormány magára hagyta a magyar embereket a cégekkel szemben. Ma egy nagy cég szinte mindent megtehet a ügyfeleivel szemben saját érdekeinek megfelelően: bezárhatja az ügyfélszolgálatot, leválthatja a telefonos ügyintézőit egy számítógépes menüre, vagy akár úgy is dönthet, hogy az ügyfélszolgálati telefonokat soha senki nem fogja többé felvenni - mondta a volt európai parlamenti képviselő, hozzátéve hogy
ezt ma senki nem ellenőrzi, ma senki nem bünteti meg az elérhetetlen cégeket.
Rónai Sándor ugyanilyen problémásnak jelölte meg az egyoldalú szerződésmódosításokat.
E-jótállás: nem tetszett neki a vásárlás folyamata, inkább átprogramozta
Miközben valódi digitális állampolgárokká és egyben digitális ügyfelekké válunk, léteznek még szűz, fehér földek a képzeletbeli digitális térképen, és ezzel együtt olyan fejlesztők, akik megtalálják a hiánypótló megoldásokat. Ilyen az E-jótállás nevű magyar kkv is: az alapító-ötletgazda, Frankó József mesélt a cégről és annak történetéről. Bővebben >>>Kapcsolódó
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Testkamerát kapnak a bolti dolgozók: ennyire súlyos a helyzet a H&M-ben

Letarolta a vihar az országot, Lázár János szerint kritikus órák jönnek

Biztonsági kockázatot találhattak a magyar fegyverbizniszben, ez mindent megváltoztathat

Így fullad ki a bulinegyed Budapesten

Durva idők jönnek Ausztriában a mai adatokból kiindulva

A SPAR zöld jövőt épít mindannyiunkért (X)

Káosz a fővárosban – Budapestet is megbénította a vihar

Ötezer autót vonhat ki a forgalomból a NAV kamu-ügyintézők miatt – Ön is belefutott?

A Google már nem a barátunk? Itt az ideje elbúcsúzni a hagyományos kereséstől
