A Demokratikus Koalíció (DK) határozati javaslatot nyújt be, hogy a kormány kötelezze tisztességes ügyfélkezelésre a hatalmukkal visszaélő nagyvállalatokat – közölte a párt alelnöke szombaton a Facebook-oldalán.

Mi baloldaliak az embereket képviseljük a profitorientált cégekkel szemben. A célunk egy igazságos, kiszámítható és átlátható szolgáltatási rendszer, ahol nem a szolgáltató diktál, hanem a fogyasztó is ugyanúgy érvényesítheti a jogait” – mondta az online sajtótájékoztatóján Rónai Sándor. Ezért a DK országgyűlési frakciója határozati javaslatot nyújt be, hogy véget vessenek annak „az embertelen gyakorlatnak, ami ma az állami és magánszolgáltatók ügyfélkezelését jellemzi". 

Heti háromnapos nyitvatartás

A párt javaslata szerint minden szolgáltatónak – legyen szó bankról, biztosítóról, telekommunikációs cégről vagy akár állami hivatalról – kötelező lenne

  • személyes ügyfélszolgálatot fenntartani legalább heti három napon keresztül,
  •  biztosítani, hogy telefonon öt percen belül ügyintézőhöz jusson az ügyfél,
  • valamint a cégeknek 24 órán belül érdemben válaszolni kellene online megkeresésekre.
  • Tilos lenne az egyoldalú szerződésmódosítás, és az apró betűs részt értelmezhetetlen szerződések alkalmazására felhasználni.

Továbbá fontosnak tartják, hogyha a szolgáltatás kimarad, vagy a szolgáltató hibázik, például tévesen számláz, akkor ne az ügyfélnek kelljen bizonyítania, hogy igaza van, hanem a szolgáltatónak – hangsúlyozta Rónai Sándor. 

a javaslatunk benyújtásával világossá tesszük: nem tűrjük tovább, hogy Magyarországon a hatalom ne az embereket, hanem a szolgáltatókat szolgálja.

– húzta alá politikus. Aki  szerint az elmúlt 15 évben a kormány magára hagyta a magyar embereket a cégekkel szemben. Ma egy nagy cég szinte mindent megtehet a ügyfeleivel szemben saját érdekeinek megfelelően: bezárhatja az ügyfélszolgálatot, leválthatja a telefonos ügyintézőit egy számítógépes menüre, vagy akár úgy is dönthet, hogy az ügyfélszolgálati telefonokat soha senki nem fogja többé felvenni - mondta a volt európai parlamenti képviselő, hozzátéve hogy

ezt ma senki nem ellenőrzi, ma senki nem bünteti meg az elérhetetlen cégeket.

Rónai Sándor ugyanilyen problémásnak jelölte meg az egyoldalú szerződésmódosításokat.

E-jótállás: nem tetszett neki a vásárlás folyamata, inkább átprogramozta

Miközben valódi digitális állampolgárokká és egyben digitális ügyfelekké válunk, léteznek még szűz, fehér földek a képzeletbeli digitális térképen, és ezzel együtt olyan fejlesztők, akik megtalálják a hiánypótló megoldásokat. Ilyen az E-jótállás nevű magyar kkv is: az alapító-ötletgazda, Frankó József mesélt a cégről és annak történetéről. Bővebben >>>