A Demokratikus Koalíció (DK) határozati javaslatot nyújt be, hogy a kormány kötelezze tisztességes ügyfélkezelésre a hatalmukkal visszaélő nagyvállalatokat – közölte a párt alelnöke szombaton a Facebook-oldalán.
„Mi baloldaliak az embereket képviseljük a profitorientált cégekkel szemben. A célunk egy igazságos, kiszámítható és átlátható szolgáltatási rendszer, ahol nem a szolgáltató diktál, hanem a fogyasztó is ugyanúgy érvényesítheti a jogait” – mondta az online sajtótájékoztatóján Rónai Sándor. Ezért a DK országgyűlési frakciója határozati javaslatot nyújt be, hogy véget vessenek annak „az embertelen gyakorlatnak, ami ma az állami és magánszolgáltatók ügyfélkezelését jellemzi".
Heti háromnapos nyitvatartás
A párt javaslata szerint minden szolgáltatónak – legyen szó bankról, biztosítóról, telekommunikációs cégről vagy akár állami hivatalról – kötelező lenne
- személyes ügyfélszolgálatot fenntartani legalább heti három napon keresztül,
- biztosítani, hogy telefonon öt percen belül ügyintézőhöz jusson az ügyfél,
- valamint a cégeknek 24 órán belül érdemben válaszolni kellene online megkeresésekre.
- Tilos lenne az egyoldalú szerződésmódosítás, és az apró betűs részt értelmezhetetlen szerződések alkalmazására felhasználni.
Továbbá fontosnak tartják, hogyha a szolgáltatás kimarad, vagy a szolgáltató hibázik, például tévesen számláz, akkor ne az ügyfélnek kelljen bizonyítania, hogy igaza van, hanem a szolgáltatónak – hangsúlyozta Rónai Sándor.
a javaslatunk benyújtásával világossá tesszük: nem tűrjük tovább, hogy Magyarországon a hatalom ne az embereket, hanem a szolgáltatókat szolgálja.
– húzta alá politikus. Aki szerint az elmúlt 15 évben a kormány magára hagyta a magyar embereket a cégekkel szemben. Ma egy nagy cég szinte mindent megtehet a ügyfeleivel szemben saját érdekeinek megfelelően: bezárhatja az ügyfélszolgálatot, leválthatja a telefonos ügyintézőit egy számítógépes menüre, vagy akár úgy is dönthet, hogy az ügyfélszolgálati telefonokat soha senki nem fogja többé felvenni - mondta a volt európai parlamenti képviselő, hozzátéve hogy
ezt ma senki nem ellenőrzi, ma senki nem bünteti meg az elérhetetlen cégeket.
Rónai Sándor ugyanilyen problémásnak jelölte meg az egyoldalú szerződésmódosításokat.
E-jótállás: nem tetszett neki a vásárlás folyamata, inkább átprogramozta
Miközben valódi digitális állampolgárokká és egyben digitális ügyfelekké válunk, léteznek még szűz, fehér földek a képzeletbeli digitális térképen, és ezzel együtt olyan fejlesztők, akik megtalálják a hiánypótló megoldásokat. Ilyen az E-jótállás nevű magyar kkv is: az alapító-ötletgazda, Frankó József mesélt a cégről és annak történetéről. Bővebben >>>Kapcsolódó
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Videón a NAV történetének legeredményesebb fogása: több tízmilliárdnyi illegális árura bukkantak

Jön a hétvégi fizetős parkolás

Fennakadt a füge, kiderült, hogy ez a fajta veszélyes mérget tartalmaz

Az árak nyugatiak, a bérek keletiek – gazdasági csapdában Magyarország?

Minden jel arra mutat, hogy külföldi bankokba menekítik a magyarok a devizájukat – valamit tudhatnak

Pár napra lőttek az éjszakai metrózásnak
Nem semmi, megtriplázta a pénzét, aki év elején ide fektetett be

Itt a nagy tej trükk: még hogy árrésstop!

Jönnek az oktatással meg az egészségüggyel, pedig a lakhatás fogja felrobbantani a magyar társadalmat
