A cseh Skoda Transportation Group (az autógyártól független, tömegközlekedési eszközöket előállító vállalat) is beszállt a stratégiai jelentőségű spanyol szupervonatgyártó, a Talgo felvásárlásért folyó versenybe.

Eddig a 619 millió eurós vételárat ajánló, magyar Ganz-Mavag Europe tűnt a befutónak a gyorsvonatok gyártásában évtizedes tapasztalatokkal rendelkező, spanyol cég tulajdonrészének esélyes megvásárlójaként.

A Skoda Transportation Group szakmai befektetőként csatlakozott a CriteriaCaixa nevű, spanyol nemzeti pénzügyi csoport mellé a Talgo megvételéért folyó versenybe. A spanyol kormány üdvözölte a Skoda és a CriteriaCaixa együttműködését – írja a Forbes.

Spanyol félelem

Madrid nem szívesen fogadta a Ganz-Mavag Invest Zrt. által birtokolt – korábban orosz tulajdonba álló – Dunakeszi Járműjavító Kft. által tett  magyar ajánlatot. Oscar Puente, közlekedési miniszter elmondta: „mindent megtesznek” a magyar vásárlók megállítása érdekében.

Attól tartanak, hogy a magyar cég mögött álló, feltételezett orosz befektetők hozzáférnének az ország vasúti hálózatáról és nemzetbiztonságáról szóló érzékeny információkhoz.

Az új cseh rivális, a Skoda Transportation Group többségi tulajdonosa a Magyarországon a Yettel mobilszolgáltatót birtokló PPF-csoport.