Ismételten a brüsszeli bürokraták alkalmatlanságának árát fizeti meg az európai gazdaság, miután nem sikerült tárgyalásokkal elkerülni az amerikai vámintézkedéseket, mivel az utóbbi hónapok tétlenségben teltek – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szombaton a közösségi oldalán. A tárcavezető arról számolt be, hogy tavaly november óta tudható, hogy Donald Trump lesz az Egyesült Államok új elnöke, és ő patrióta gazdaságpolitikát fog folytatni, amelynek a keretében vámemelésekre is sor kerülhet.
Mindezt tudta mindenki, tudhatták Brüsszelben is. Mégis az elmúlt hónapokban Brüsszel semmit nem tett ebben a kérdésben (…) Egyetlen komolyan vehető tárgyalási ajánlatot sem tett Brüsszel az Egyesült Államoknak
– mondta.
Szijjártó úgy fogalmaz, most mindenki sápítozik és mindenki sikoltozik az amerikai vámintézkedések miatt. De a kérdés, hogy hol volt Brüsszel. Hol voltak az Európai Bizottság jól fizetett bürokratái az elmúlt hónapokban? Miért nem tettek egy olyan tárgyalási ajánlatot az Egyesült Államoknak, amellyel ezek a vámintézkedések elkerülhetőek lettek volna?" – sorolta a kérdéseit.
Szijjártó Péter rámutatott, hogy
az autóipar jelenti az európai és az amerikai gazdaság gerincét, és míg az Egyesült Államok 2,5 százalékos vámmal sújtotta eddig az európai behozatalt, fordítva ez tíz százalék volt.
A külügyminiszter azt a kérdését, hogy miért nem csökkentette az Európai Unió 2,5 százalékra az autóipari vámokat, meg is válaszolta.
Ezt a javaslatunkat többször megtettük, Brüsszelben azonban olyan emberek ülnek és vesznek fel súlyos eurótízezreket havonta fizetésként, akik képtelenek átgondolni egy ilyen helyzetet, képtelenek jó stratégiai döntéseket hozni.
Ismételten a brüsszeli bürokraták és a von der Leyen-bizottság alkalmatlanságának árát fizeti meg az európai gazdaság. Az amerikaiakkal tárgyalni kell, mint ahogyan mi, magyarok is számos gazdasági együttműködési kérdésben tárgyalunk az amerikai kormánnyal – emelte ki.
Trump ígérte, meg is lépte: 25 százalékos vám az importautókra
Donald Trump április 2-tól 25 százalékos vámot vezet be minden nem Amerikában gyártott autóra, célja pedig, hogy ezzel vonzza a gyártókat az Egyesült Államokba, munkahelyeket teremtsen, a vámbevételekből pedig csökkentse az adókat és az államadósságot.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Itt a fordulat a háborúban? Ötéves tűzszünetről érkezett konkrét ajánlat

Földbe állnak az amerikai légitársaságok Trump tarifapolitikája miatt

Trump első száz napjának mérlege: az USA elnöke megdönti az eddigi világrendet

Panellakások: Nem is gondolnánk, micsoda rejtett értékekkel bírnak

A cápák nem vérszomjas gyilkosok – egy új kutatás megcáfolja, amit eddig hittünk

Lecsapna a Huawei az Nvidia helyére a kínai chip piacon

422 km: Volt, aki kétszer is körbefutotta a Balatont egy hétvége alatt

Lehengerlően olcsó elektromos autóval hozakodnak elő, de magunknak kell összerakni
