Ha a boltban, vásárlás közben élelmiszerbiztonsági vagy minőségi problémával találkozunk, jelezzük észrevételünket az üzletvezetőnek, hogy mielőbb megoldást találhasson a problémára.

Bármilyen egyéb, élelmiszerlánc-biztonságot fenyegető probléma észlelése esetén ajánlott bejelentést tenni annak érdekében, hogy a Nébih vagy a területi szervek szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot. Bejelentést a nap 24 órájában ingyenesen hívható Nébih Zöldszámon  (06-80/263-244), az ingyenes applikáción keresztül, illetve az [email protected] e-mail címen tehetnek – írják Facebook-bejegyzésükben

A bejelentéssel sokat segíthet 

Mindennapi élelmiszereink biztonságos fogyaszthatósága érdekében a fogyasztókat a Nébih is arra ösztönzi, hogy segítsenek az élelmiszer-biztonsági problémák felderítésében és megelőzésében. A Nébih – a területi kormányhivatalok közreműködésével – a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja, és amennyiben jogsértést tapasztal, megteszi a szükséges intézkedést. A bejelentő a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről értesítést kap.

Azonban arra figyelmeztetnek, hogy a névtelen panasz vizsgálata mellőzhető, azaz a Nébih mérlegelheti, hogy lefolytassa-e az ellenőrzést.