A MediaMarkt saját kutatásban mérte fel vásárlói preferenciáit, amiből kiderült, hogy még mindig a termék ára a fogyasztók számára a legfőbb szempont. Ezt követi a felhasználhatóság és a funkció, míg a márka a fontossági sorrend ötödik helyére szorult.

Szilágyi Gábor, a vállalat ügyvezető igazgatója az Indexnek elmondta, hogy egyre-nagyobb az igény a saját márkás termékeik iránt, amelyek ár-érték arányban kedvezőbbek a nagy cégek áruinál. 

Használt termék a környezettudatos vásárlónak

A felmérés szerint a műszaki termékek vásárlóinak is fontos szempont az energiatudatosság és a környezetvédelem. A klímavédelemmel összhangban egyre nagyobb a használt elektronikai termékek iránti kereslet – mondta Magyar Norbert, a vállalat kereskedelmi igazgazója. 

Ezért már az idén a MediaMarkt polcaira kerülnek a használt termékek. A vásárlóknak lehetőségük lesz bevinni a régi eszközeiket, amelyeket az áruház felújít és újraértékesít. Magyar Norbert azt is elmondta, hogy bevezetik a teljes felújítás és a termékfrissítés lehetőségét is, vagyis a környezettudatosság jegyében a termék életciklusát meghosszabbíthatóvá teszik.

Az üzletlánc kereskedelmi igazgatója a napelemes generátorokat, az elektromos mobilitási eszközöket és Air Fryer sütőt, valamint az energiahatékonyságot elősegítő árukat nevezte a MediaMarkt slágertermékeinek.

Óriási üzlet a telefon-újrahasznosítás: mindenki kaszálhat vele

A magyarok vásárlók a tavalyi év utolsó negyedévében 26 százalékkal többet költöttek felújított készülékekre, mint egy évvel korábban. A legtöbben Iphone-t vagy Samsung márkájú készüléket vettek.Ha kíváncsi a részletekre