A Csurran, cseppen című dal egy héten belül a magyar felnőtt lakosság kétharmadához eljutott, és már 24 millió feletti a YouTube-megtekintése. Majka azt mondta, hogy ez nem politikai dal, vagyis de, de nem egy konkrét pártnak vagy politikusnak szólt, hanem a világban tapasztalható igazságtalanságokra reagált: Trumpra, Putyinra, az illiberális rendszerekre. Szerinte nagy tévhitben van a világ, ha azt hiszik, hogy arról kellene énekelni, hogy milyen autót vett, meg hogy gyémántfogakat csináltatott magának.
A zenész a Forbesnak elmondta:
Kapcsolódó
a Csurran, cseppen megjelenése óta több koncertjét is lemondták, köztük önkormányzati rendezvényeket és a Felcsúthoz köthető Vál-völgyi Zsúrt is.
A hivatalos indok ilyenkor a költségvetés hiánya volt, de Majka szerint nem nehéz összerakni a képet: „véletlenül pont most, hogy kijött a Csurran, cseppen.”
Az interjúból, amelyet a Telex szemlézett, kiderül az is,
Majka elképzelhetőnek tartja, hogy három év múlva visszavonul, de addig még hajt, oszt, húz, és nem utolsósorban számot vet azzal, hogyan lehet hosszú távon a csúcson maradni.
„Nem várom meg, hogy kisebb színpadon játszunk este 6-tól” – fogalmazott.
A rapper szerint félreértés, hogy csillagászati összegeket keres. Mint mondta, egyetlen arénás koncert fellépti díja ugyan 12 millió forint körül mozog, de ebből akár 80 százalék is elmegy a stáb, a látványtechnika és egyéb költségek fedezésére. „Nem úgy megy ez, hogy tizenkét milliót zsebre vágok, és hazamegyek” – tette hozzá azzal, hogy a 2024-es MVM Dome-koncert például 185 millió forintba került, szerinte ennyiből már a Puskás Arénát is meg lehetett volna tölteni.
Majka cége, a Dyma MM Kft. 2024-ben 783 millió forintos árbevételt ért el, adózott eredménye meghaladta a 123 milliót. Emellett szponzorációk, YouTube-jogdíjak, műsorvezetői gázsik és a koncertek is komoly bevételt hoznak. Ő azonban nem „üzemeltetőként” éli meg ezt: „Ugyanaz, mint a szobafestés. Munka. Csak közben élvezni is kell tudni. És én nagyon élvezem a színpadot” – tette hozzá.
Szerinte a mai közönségsikerhez nem elég a jó zene, vizuális robbanás is kell. Las Vegas-i show-műsorok, például a Cirque du Soleil KÀ című előadása inspirálják. Szerinte ma már nemcsak a zenei tehetség számít, hanem a technika, a kiállás és az attitűd is. Bár a Belehalok még mindig vezeti a magyar YouTube-nézettségi listát 83 millióval,
a Csurran, cseppen a legjobban kereső klippje, 4-4,5 millió forintba került, és már a sokszorosát visszahozta.
Legnehezebb feladata nem az volt, hogy egyszer felfelé íveljen a karrierje, hanem az, hogy húsz év után is a csúcson maradjon – mondta még. Szerinte „a magyar zeneipar teteje ott van, ahol Azahriah három Puskása”, ő három telt házas Parkot tud, az csak 33 ezer ember, de a hosszútávú A-listás lét szerinte a legnehezebb dolog. Az interjú legvégén arról beszél, hogy nem akarja, hogy majd legendaként emlegessék, szerinte nem az utókor számít, hanem hogy most jól éljen.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Megvan, hogy mennyi pénzért lehet hálálkodni
A Závecz pontos számokkal jött elő, ennyivel nőtt a Fidesz tábora