Már két hete bezárt a Keleti pályaudvar és a MÁV megmutatta, hogy hol tartanak a felújítási munkálatok. A Keleti egyébként egy hónapon át nem fogad vonatokat, a pályaudvar augusztus 25-től szeptember 20-ig lesz lezárva, és a MÁV azt ígéri, hogy határidőre be fogják fejezni a munkálatokat.
Már a felén túl vagyunk, a felújítási munkák az ütemterv szerint haladnak
– mondta Szilágyi Tibor, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. fejlesztési és beruházási főigazgatója az Economxnak.
Példaként említette, hogy a felsővezetékek egy része 30 éves a ‘90-es évekből való, ezért fontos a cseréjük, 15 kilométeren cserélik ezeket. A felújításhoz olyan különleges kétéltű járműveket is bevetettek, amik közúton és síneken és képesek közlekedni – sorolta.
A zúzottkő állomány is teljesen megújul, nagyjából a kövek 60 százalékát kell kicserélni, ez közel 7 ezer tonna követ jelent a rostálás során, mondta a munkálatokkal kapcsolatban Szilágyi Tibor.
A rekonstrukció összköltsége 4,4 milliárd forint és ezt most úgy tűnik, hogy tartani is tudják.
A brigádok éjjel-nappal dolgoznak
Naponta jellemzően 250-400 fő dolgozik éjjel-nappal a felújításon. Rengeteg beszállítója van a MÁV-nak, de jellemzően a magyarországi gyártók anyagait használják a rekonstrukció során, legyen szó talpfáról vagy felsővezetékről – válaszolta Szilágyi Tibor.
A Keleti egy nagy forgalmat lebonyolító pályaudvar, hajtómű- és kitérőcserék is lesznek azért, hogy a vonatok a kitérő után akár 40-60-80 kilométer per órával is közlekedhessenek, eddig ezeken a szakaszokon lassították a szerelvényeket, maximum 20 kilométer per órával közlekedhettek. Szilágyi Tibor kiemelte azt is, hogy az egyes és kettes vágány között teljesen átépül a peron, itt több mint 90 vezeték akna van, azért kelle ezeket átépíteni, hogy biztonságosabbak legyenek.
Még két hét türelem
A Keleti pályaudvari vágányok felújításának idején, augusztus 25-től egy hónapon át jelentősen módosul a közlekedési rend a Keleti pályaudvart érintő győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai vonalakon, továbbá a nemzetközi vonatok esetében is. Az elővárosi vonatok Kőbánya felsőig közlekednek, egyes vonatok pedig Kelenföldre vagy a Nyugati pályaudvarra mennek a Keleti lezárása idején.
Egyébként a lezárással kapcsolatban minden információt itt megtalálnak.
Naponta egyébként 80 ezer ember fordul a Keletiben, amikor nincs lezárva
– ezt már Váczi Viktor, a MÁV Zrt. szóvivője mondta lapunknak.
Az elővárosi vonalon, a Keleti helyett Kőbánya felsőig járnak a vonatok, a csúcsidő a reggeli 7 és 8 óra közötti időszak, valamint a délutáni, amikor a munkából mennek haza az emberek, mondta vasúttársaság szóvivője. Kőbánya felsőről jó esetben 10-11 perc alatt át kellene érni a pótlóbuszoknak a Puskás Ferenc Stadionhoz, de a forgalomtól is függ a MÁV-buszok menetideje. Összesen 25 csuklós busz vesz részt a pótlásban. A vágányzár miatt, vagyis a Keleti lezárása miatt Kőbánya felsőn naponta 10-12 ezer utas száll át, a 37E expressz villamost pedig 10 ezren használják.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Készül a kormány a háborúra, mobilalkalmazással találhatjuk meg a legközelebbi óvóhelyet
Megtalálták Mátyás király maradványait? Ez a felfedezés mindent megváltoztathat
Csendben meghozták a döntést: kivonul a svéd iparvállalat
Nézze meg, hogy vett-e ilyet a Lidl-ben, ha igen, ne egye meg!
Felrobbanhat a boltban: életveszélyes dolgot dobálnak a visszaváltó automatákba
Savanyú érzés: első osztályú gyümölcsként kínálják az állati takarmányt
George Friedman az Economxnak: Trumpot félreérti a világ, 2026-ban Európán csattanhat az ostor
Uniós pénzért rohanva: félkész autópályát nyitottak meg a szomszédban


