Tavasszal megkezdheti az ivóvízhálózat korszerűsítését Szentendre belterületén a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt. 

Ez jó hír. De rossz is, ha a 11-es út ígért felújítása nem történik meg ezzel együtt

– írja Facebook bejegyzésében Fülöp Zsolt, Szentendre polgármestere.

A városvezető ismét felhívja a figyelmet arra, amiről az Economx hasábjain is írtunk, tudniillik hogy már jelenleg is elviselhetetlen a városra nehezedő autósztrádányi forgalom, amely egy vagy több sáv kiesése esetén az egész Dunakanyar közúti közlekedését megbénítja. 

Krónikus káosz keseríti a közlekedőket a Dunakanyar elátkozott főútján

Két gigadugó is borzolta a közlekedők idegrendszerét a közelmúltban a Duna jobb partján futó 11-es főúton.
A részletekről ITT számoltunk be.
Nem várható el az itt élőktől, hogy kétszer egymás után elviseljék ezt a káoszt

– fogalmaz Fülöp Zsolt, hozzátéve, hogy ezért levelet írt az illetékes miniszternek, és a Szentendrén és környékén élők érdekében 

AZT KÉRTE LÁZÁR JÁNOSTÓL, HOGY A KÉT BERUHÁZÁS INDULJON EGY IDŐBEN.

Elfogadhatatlan forgatókönyv

Az a forgatókönyv ugyanis elfogadhatatlan, hogy a DMRV-beruházás után még egyszer, néhány hónap vagy egy-két év múlva újra mindennapos extrém dugó, jelentős torlódás sújtsa a Dunakanyar térségét – fogalmaz a polgármester, akinek szavait a Szentendre.hu portál is nyomatékosítja:

Annál is inkább indokolt lenne a két beruházás összekapcsolása, mert a két felújítás szorosan összefügg, így egymást kiegészítő és erősítő fejlesztés lehetne, ahogyan ezt a tényt a miniszter egy korábbi személyes tárgyalás alkalmával is egyértelművé tette.

A nép is hallatja hangját

A probléma súlyosságát az egyik kommentelő szavai így világítják meg:

Nagyon fontos, hogy sokak észrevegyék, milyen nagy gondban van a város és az egész hatalmas térség közlekedése. Az eltelt évtizedek felelőtlen és tudatlan térség- és városrendezési gyakorlata, már tegnap jelezte, ami ma egyre folyamatosabb gond, hogy a hatalmas lélekszámú lakosság, naponta ingázik, araszol és jelentős környezetszennyezést okoz, sokak ezt nem gondolják, mit jelent az itt élő teljes lakosság egészségére. (…) Az összetett gondok sokasága fejlett közgondolkodást igényelne, magas fokú politikai társadalomtudományi, gazdasági ismereteket, mert napi több tízezres nagyságrendű járműforgalmat csak igen sokrétű lehetőségek megteremtésével lehetne némileg szabályozni.

Válaszolt a minisztérium, felfüggesztették a projektet

Lapunk megkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot, azt tudakolva, hogy milyen aktuális kormányzati tervek léteznek a 11-es számú főút felújítására, illetve a térség esetleges forgalomszabályozására vonatkozóan.

A szaktárca sajtóirodája gyorsan, de szűkszavúan reagált, válaszukat szó szerint közöljük: 

A 11. sz. főút fejlesztését is tartalmazó projektek a kiviteli tervek elkészültét követően, illetve a közbeszerzés kiírását megelőzően felfüggesztésre kerültek, megvalósításukhoz kormánydöntés szükséges.

 

 

Orbán Viktor visszakéri a pénzt: meglepő és kockázatos spórolásba kezd a kormányzat

Főleg Budapest közlekedését érintik a megszorítások.
A felfüggesztett projektekről ITT olvashatja a részleteket.