A BKK közleménye szerint még 2016-ban állapodott meg a Közlekedési Minisztérium és a főváros a HÉV, valamint az agglomerációs „kék” buszjáratok működésével kapcsolatosan. Ez a több szerződésből álló megállapodás 2023. december 31-én lejár.

Emiatt fennállt a veszélye annak, hogy január 1-től megszűnik a mostani, egységes tarifarendszer, továbbá a BKK szolgáltatásait is nélkülözniük kell az utasoknak, mint például a járműpótlás, a jegyértékesítés és az utastájékoztatás.

A mostani megállapodás értelmében azonban 2024. január 1-jétől is megmarad a Budapest-bérlet, illetve a BKK is fenntartja szolgáltatásait.

A BKK megjegyzi, hogy a hatályos jogszabályok alapján ez az áthidaló megoldás addig fenntartható, amíg a közszolgáltatókra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt a BKK által nyújtott egyes szolgáltatások értéke nem éri el. 

Riogatás nélkül

Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár Facebook-oldalán üdvözölte a lépést. Hozzátette ugyanakkor, hogy mindez „mehetett volna utasok százezreinek ünnepek előtti riogatása és odamondogatás nélkül is”.

A közlemény szövege alapján ugyanakkor Vitézy Dávid reméli, hogy a megállapodás nem csupán a HÉV-ekre és a Volánbuszokra, hanem a többi elővárosi járatra is kiterjed, ahogy eddig is.

Bezzeg Prága, Vitézy a vasútállomások építését szorgalmazná Budapesten is

Budapesten számos vasúti megálló hiányzik, melyek megépítése szerepelt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid, volt közlekedésért felelős államtitkár, aki rendszeresen posztol a magyar vasút helyzetéről. Most egy prágai állomás átadása adott erre okot.